نام مجریان طرح داریان تا ابد در منطقه ماندگار خواهد بود


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرماندار پاوه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) که در محل کارگاه طرح داریان برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد سد داریان سبقه 70 ساله در قلم و روحیات تاریخی این منطقه و کشور دارد.

وی افزود: اگر این 70 سال قدمتِ تصمیم گیری برای احداث سد داریان را بر دو بخش تقسیم کنیم، می بینیم که 35 سال دوم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و 35 سال اول پیش از آن است.

فرماندار پاوه تصریح کرد: در ابتدای طرح بحث احداث سد داریان قرار بود از خارج از کشور متخصصان سدسازی بیایند و این سد را برای ما بسازند تا بتوانیم از آبی که هزاران سال بدون استفاده و فایده از این منطقه خارج شده، استفاده کنیم تا اینکه 35 سال پیش انقلابی به وقوع پیوست که 35 سال دوم را از 35 سال اول بسیار متمایز کرد؛ چرا که در این 35 سال متخصصانی تربیت شدند که بتوانیم سد داریان را بدون حضور خارجی ها و با تکیه بر توان داخلی بسازیم.

وی ادامه داد: ما به جایی رسیدیم که با استفاده از علم دانشگاهی و مهندسی خودمان، پروژه عظیمی را طراحی کردیم، مهندسان خودمان ابعاد مختلف آنرا بررسی کردند و مجریان خودمان آنرا به اجرا گذاشتند و امروز سدی به نام سد داریان ساخته شده که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و این مرز و بوم است.

ایده پور با اشاره به اینکه برخی در طول اجرای این پروژه عظیم نسبت به آن نقدهایی را مطرح می کردند، گفت: بسیار زیبا بود اینکه برخی نقدهایی را به طرح داریان مطرح کردند و مشکلات و ایرادات حداقلی این پروژه نیز در زمان اجرا برطرف شد که هم باید به منتقدان و هم به مجریان این طرح دستمریزاد گفت.

وی افزود: در مدت اجرای این پروژه عظیم برخی از کارگران زحمتکش جان خود را از دست دادند که بنده پیشنهاد می کنم با ایجاد مراکز فرهنگی در شهر پاوه به نام آنها، یاد و خاطره شان برای همیشه زنده نگه داشته شود.

فرماندار پاوه با بیان اینکه ما مفتخریم که امروز به نام جمهوری اسلامی ایران آنچه قرار بود خارجی ها بسازند را خود ساخته ایم، اذعان داشت: افتخار می کنیم که امروز کشوری داریم و متخصصانی داریم که می توانیم آنچه نیاز داریم را خودمان بسازیم.

وی ادامه داد: حضور مهندسانی که از سراسر کشور در بخش های مختلف این پروژه حضور داشتند و توانستند این کار عظیم را به سرانجام برسانند جای تقدیر دارد.

ایده پور همکاری مردم پاوه و سروآباد را در طی اجرای این پروژه با مسئولان مربوطه ستودنی دانست و گفت: در اجرای این پروژه همه از کادر امنیتی و انتظامی گرفته تا مردم منطقه و مهندسان و مجریان طرح، هماهنگی و تعاملی ستودنی داشتند و جناب آقای مهندس مشیری و همکارانشان که طرحی افتخارآمیز را برای منطقه و کشور به سرانجام رساندند، نامشان تا همیشه در منطقه ماندگار خواهد شد.

فرماندار پاوه به نشست های متعدد و توجه ویژه امام جمعه پاوه به مسائل منطقه و توسعه زیرساختها اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با امام جمعه محترم پاوه داشتیم ایشان تأکید کرد که در طول 8 سال گذشته یک گزارش سرقت از کارگاه طرح داریان نیز به ثبت نرسیده که این در مقایسه با دیگر پروژه های عظیم دولت، بسیار قابل توجه است و از فرهنگ غنی مردم پاوه حکایت دارد که پاوه مهد تمدن، فرهنگ و اخلاق است و دین مردم این منطقه دین مقدس اسلام است و پیروان پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که تاکنون همه دست در دست یکدیگر دادند تا بتوانیم برای توسعه منطقه تلاش کنیم، از این پس نیز یک به یک کارهای باقی مانده را با همت و تلاش همه عزیزان به پیش ببریم و به سرانجام برسانیم.a 


ویدیو مرتبط :
اهداف اجرای کارگاه توسط مجریان طرح توضیح داده شد