سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر خارجه آلمان: مسایل تروریسم و سوریه به راه حل سیاسی نیاز دارد


به گزارش ایرنا والتر اشتاین مایر روز جمعه پس از ملاقات با «آلکساندر ووچیچ» نخست وزیر صربستان اظهار کرد: آلمان تصمیم گرفت که در مبارزه علیه داعش در سوریه شرکت کند اما برلین به این مسأله واقف است که راه حل درگیری ها در سوریه، در پایان از طریق نظامی به دست نمی آید.
اشتاین مایر تصریح کرد که آلمان بر آن است تا در نشست های مختلف در وین که تاکنون چندین بار درباره راه حل بحران سوریه گفت وگو شده، تمامی فعالان در این مسأله اعم از روسیه، آمریکا، اروپایی ها و همچنین همسایگان منطقه ای از جمله ترکیه، ایران و عربستان سعودی حضور داشته باشند.
وی افزود: راه حل بحران در سوریه دشوار اما امکان پذیر است؛ اگر همچنان گام های قاطعانه برای صلح پایدار در فرم مذاکرات تا تشکیل دولت موقت ادامه یابد.
وزیر امور خارجه آلمان همچنین در خصوص تلاش ها برای حل و فصل بحران سوریه افزود که از دهم تا دوازدهم دسامبر سال جاری میلادی، در ریاض مذاکرات با اپوزیسیون سوریه برگزار می شود؛ ضمن آنکه تا پایان سال جاری نیز نشست وزرای امور خارجه قدرت های بزرگ در وین برگزار خواهد شد.
اشتاین مایر با توجه به مشارکت آلمان در مداخله نظامی علیه داعش، با تأکید بر اینکه این اقدام خطرناک است، گفت که ارتش آلمان در عملیات شناسایی و حمایتی شرکت می کند.
وی با توجه به اینکه آلمان ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا را در یک سال آینده عهده دار خواهد شد، گفت: به نفع هیچکس، نه آمریکایی ها، نه روس ها و نه ما (اروپای غربی) نیست که در مداخله نظامی چند ساله شرکت داشته باشیم.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز روز پنجشنبه در نخستین روز اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد، در جمع خبرنگاران گفت: در نشست های مختلف در چارچوب شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا تأکید شد که تروریسم، بزرگترین دشمن است و باید تمامی مسایلی را که ربطی در مبارزه با تروریسم ندارند و مانع مبارزه می شوند، کنار گذاشت.
وی با بیان اینکه «واضح است که تهدید تروریسم مسایل زیادی را شامل می شود که مهاجران غیر قانونی از جمله این مسایل هستند» افزود: مسأله مهاجران در وهله نخست، مربوط به اتحادیه اروپا می شود؛ زیرا مهاجران قبل از هرجای دیگر به کشورهای اتحادیه اروپا می روند؛ اما روسیه در این زمینه آماده همکاری با اتحادیه اروپا را دارد.
به گفته لاوروف، روس ها توجه کشورها را به مشکلاتی که در قاره اروپا وجود دارند جلب کرده است؛ از جمله بحران اوکراین که به کمبود امنیت در اروپا ارتباط دارد.
وی همچنین به اصول سیاسی که به امنیت مربوط می شود و در اجلاس های سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد آن صحبت شده، اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی در مراحل اجرایی اصول سیاسی این سازمان است.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان ساخت که کشورش بارها برای رسیدن به توافق در خصوص اجرای اصول امنیتی، پیشنهاداتی را ارایه داده اما شرکای غربی از پذیرش آنها خودداری کرده اند.
بیست و دومین اجلاس شورای وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد صبح پنجشنبه با سخنان نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان افتتاح شد.
در این اجلاس نمایندگان 57 کشور عضو این سازمان و نمایندگانی از 11 کشور از حوزه دریای مدیترانه و آسیا و بیش از یکهزار هیأت و 44 وزیر امور خارجه از جمله «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و «فدریکا موگرینی» وزیر خارجه ایتالیا حضور یافتند.
اروپام**436**1504

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وزیر خارجه عربستان : ایران نمیتواند بازی سیاسی کند