شناسایی ویزیتورهای قاچاق میوه‌/ سرمنشأها در حال پیگیری


رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اعلام کرد: ویزیتورهای قاچاق میوه شناسایی شده‌اند اما سرمنشأهای اصلی قاچاق هنوز شناسایی نشده‌اند که این موضوع توسط مبادی مربوطه در حال بررسی است و به محض این‌که رگه‌های اصلی این موضوع شناسایی شوند اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

علی‌اکبر پوراحمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ماحصل بررسی‌های انجام شده در زمینه میوه‌های قاچاق، اینگونه برداشت می‌شود که بعضا افرادی به عنوان "ویزیتور" به میدان میوه و تره‌بار مراجعه و سفارشاتی برای میوه‌های قاچاق اخذ کرده‌ و سفارش‌ های اخذ شده را به میدان ارسال کرده یا آن ها را به انبارک‌ها و سردخانه‌های داخل یا خارج استان فرستاده و پس از آن به دست مبادی عرضه خرد می‌رسانند.

وی گفت: با وجود امحای میوه‌های قاچاق که روز 19 اسفند سال جاری صورت گرفت، هنوز تکلیف 10 تن میوه قاچاق کشف شده مشخص نیست که در دستور کار مرجع قضایی مربوطه است و حدود 83 پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری‌های لازم در رابطه با نحوه برخورد با این میوه‌ها اتخاذ شود، گفت: تعدادی از افراد که به عنوان تامین‌کننده یا سفارش‌گیرنده میوه‌های قاچاق هستند، شناسایی شده و مرجع قضایی در حال بررسی اطلاعات آن‌هاست.

وی افزود: پرونده میوه‌های قاچاق به مبادی ذیربط امنیتی و انتظامی ارسال شده و قرار است آن ها بررسی کارشناسانه را در این زمینه انجام دهند و نظر خود را اعلام کنند.

به گفته پوراحمدنژاد، کشفیاتی که در رابطه با میوه‌های قاچاق از میدان میوه و تره‌بار جمع‌آوری شده جزئی از کل بوده و باید اقدامات اطلاعاتی در زمینه شناسایی سرمنشأهای اصلی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در عین حال بیان کرد: فصل اول کار را انجام دادیم و فصل دوم کار توسط مبادی مربوطه در حال بررسی است و به محض این‌که رگه‌های اصلی این موضوع شناسایی شوند اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: آمار کشفیات قاچاق میوه در سطح کلان کاهش یافته است،‌ چون فضای میدان میوه وتره‌بار تا حدودی ناامن شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
میوه های قاچاق همچنان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهر