علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ارتباط دانشگاه و صنعت را به بیماری و درد مزمن تشبیه کرد


محمد شیوا، روز شنبه در آستانه چهلمین سال تاسیس دانشگاه بیرجند به خبرنگاران گفت: این مرکز آموزش عالی در مورد ارتباط دانشگاه و صنعت و بالعکس تلاش می کند ارتباط مستقیمی با دستگاههای اجرایی استان داشته باشد.
وی ادامه داد: برخی پروژه دستگاه های اجرایی با همکاری و مشارکت دانشگاه در استان اجرا می شود، در هر حال ارتباط بین این دو نهاد به درستی محقق نشده و جای کار زیادی دارد.
عضو گروه معدن دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند به پتانسیل های معدنی منطقه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یک درصد جمعیت کشور را دارد، 10 درصد اشتغال معدنی در ایران مربوط به استان است این مزیت مورد علاقه شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از دو میلیارد تن ذخایر معدنی قطعی در استان وجود دارد، اضافه کرد: خراسان جنوبی از نظر توسعه اجتماعی و سیاسی در میان 31 استان جزو پنج استان آخر است اما از نظر معدنی جزو پنج استان برتر ایران محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره فعالیت آموزشی دانشگاه بیرجند در 40 سال گذشته یادآور شد:
ایجاد استان خراسان جنوبی نخستین مرتبه توسط دانشگاهیان عنوان شد به گونه ای که برخی از دانشگاهیان در ارتباط با استان قبل از تاسیس آن کتاب نوشته و منتشر کردند.
شیوا، یادآور شد: بعد از تاسیس استان در سال 83 تشکیلات سازمانی دگرگون شد نیروهایی با تجربه جذب شدند و با تشکیل استان توسعه به طور طبیعی شکل گرفت توسعه ای که ریشه و زمینه ساز آن در فعالیت های دانشگاه بیرجند بنا نهاده شد.
وی با بیان اینکه توسعه فعالیت های آموزشی، علمی و تحقیقاتی دانشگاه بیرجند به توسعه شرق کشور کمک کرد، گفت: در این مدت نیروهای متخصص و متبحر زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به نیروی انسانی توانمتد در بخش معدن خراسان جنوبی یادآور شد: این مساله در شرق کشور منحصر به فرد و مختص استان است .
وی اظهار کرد: تاکنون هیات های تجاری، سفیران، دیپلمات های لهستان، چین، جمهوری چک، هندوستان، پاکستان و .. برای آشنایی با ظرفیتها برای توسعه تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری به خراسان جنوبی سفر کردند که این رویدادها را، مرهون تلاش دانشگاهیان می دانم.
شیوا یادآور شد: بسیاری از سازمانهای ملی نقش خود را در توسعه استان ایفا می کنند اما دانشگاه بیرجند با کمک نیروهای بومی و غیربومی خدمت شایانی در راستای توسعه منطقه دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند ادامه داد: در خراسان جنوبی پتانسیل ها و مزیت های زیادی وجود دارد که دانشگاهها در ایجاد زیربنای این مزیت ها نقش زیادی ایفا کرده اند.
وی با بیان اینکه ارتقا دانشگاهها باید مورد توجه مسئولان، وزرات علوم، تحقیقات و فناوری واقع شود، اظهار کرد: یکی از زمینه های ارتقا ارتباطات بین المللی است مراکز آموزش عالی که ارتباط بین المللی نداشته باشد به نحوی دچار یک نوع بیماری و افسردگی هستند.
وی ادامه داد: فرصت مطالعاتی، ارتباطات و پژوهش های علمی اگر نباشد دانشگاهها خسته کننده می شوند که در این رابطه دانشگاه بیرجند غافل نبوده است اما در عمل باید خیلی تلاش کرد و تعصب کورکورانه نداشت.
وی رسیدگی به هیات علمی دانشگاه را یکی از راههای ارتقا دانشگاه بیرجند ذکر کرد و یادآور شد: اگر هیات علمی در تامین و رفاه نباشد و از نظر معیشت دچار مشکل باشد همه رویاها سست خواهد شد.
به اعتقاد شیوا، دانشگاه نقش اساسی در توسعه استان دارد رسیدگی به رفاه، آسایش و آرامش این مجموعه بسیار حائز اهمیت است در مجموع سطح رسیدگی به اعضای هیات علمی دانشگاه متوسط و متوسط به خوب است اما هر چقدر برجستگی خدمات بیشتر شود تاثیر فراوانی در ارتقا منطقه خواهد داشت.
2047/7557

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ارتباط صنعت با دانشگاه