سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ شکر جایگزین در مواد غذایی برای دیابتی ها


دکتر سلام/ شکر جایگزین در مواد غذایی برای دیابتی ها

باشگاه خبرنگاران/ مهندس نرگس نادیان کارشناس ارشد صنایع در خصوص جایگزین‌های قندی در صنایع غذایی عنوان کرد: ایزومالت، نوعی قند مصنوعی است که از چغندر تولید شده است و نه تنها مضرات شکر را ندارد بلکه برای بدن بسیار مفید است.

نادیان ادامه داد: از جمله اثرات فیزیولوژی این ماده بر بدن عبارتند از کنترل چاقی به دلیل پائین بودن میزان کالری نسبت به شکر و پائین بودن شاخص آزاد کردن گلوکز در آن. همچنین کنترل قند خون به دلیل کاهش پاسخ انسولین و جلوگیری از پوسیدگی دندان به دلیل ph مناسب و راهی مناسب برای بیماری‌های گوارشی از جمله کولون روده و سرطان روده بزرگ بسیار مناسب می باشد.

وی افزود : این ماده چند سالی می‌شود که تولید شده است اما متاسفانه آنطور که باید در صنایع مواد غذایی شناخته نشده است. با توجه به اینکه این ماده بسیار ارزشمند است و جایگزینی مناسب برای شکر می‌باشد، نیاز به معرفی و اطلاع رسانی دارد. چرا که امروزه حدود 7 میلیون ایرانی مبتلا به بیماری دیابت هستند و سالیانه هزینه مالی سنگینی بابت درمان این بیماری به نظام سلامت کشور وارد می‌شود و از طرفی 25 میلیون نفر ایرانی،‌معادل یک سوم جمعیت کشور مبتلا به چاقی هستند، بنابراین بهتر است برای کنترل این مشکلات از جایگزین‌های مناسب برای شکر استفاده کنیم و این مواد جایگزین از جمله ایزومالت نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه بخصوص در افراد مبتلا به دیابت دارند.


ویدیو مرتبط :
افشاگری های دکتر روازاده در مورد مواد غذایی