سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز برداشت زعفران در شهرستان ثلاث باباجانی


به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ثلاث باباجانی علی گروسی فرماندار این شهرستان روز سه شنبه اظهار کرد: این طرح به طور آزمایشی که برای هفت سال قابل برداشت است در اوائل ماه مهر کشت شد و خوشبختانه برداشت آن امروز انجام گرفت.
وی افزود: برداشت زعفران در ثلاث باباجانی در صورتی که روی آن سرمایه گذاری شود می تواند تحول خوبی در بخش اشتغال این منطقه ایجاد کند.
گروسی با بیان اینکه پیاز کشت زعفران با همکاری سازمان جهاد کشاورزی تامین شده و محدودیتی در کشت آن وجود ندارد، افزود: امسال یک هکتار در شهرستان با 150 میلیون ریال هزینه خرید پیاز کاشت انجام شد.
ویسی مدیر جهاد کشاورزی ثلاث باباجانی نیز اظهار کرد: کاشت این محصول در زمین های خاک رس شنی با 40 تن کود دامی قابل بهره برداری است.
وی در ادامه به میزان آب مورد نیاز این محصول اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای آبیاری این محصول فقط به دوبار نیاز است و خارج از فصل وهیچ محصولی کشت نمی شود قطعا کشاورزان مشکل آبیاری نخواهند داشت.
ویسی در پایان میزان برداشت زعفران در هر هکتار در سال اول را یک کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این مقدار در سال های دوم و سوم به بیش از چهار کیلوگرم می رسد.
7458/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آغاز برداشت زعفران در شهرستان برخوار