سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همکاری ایران و ترکیه در رفع بحران های منطقه موثر و مفید است/ دعوت اردوغان از روحانی برای سفر به ترکیه


به گزارش ایرنا ظریف در این دیدار با تاکید بر دوستی ترکیه با ایران در شرائط سخت، خواهان بهترین روابط میان دو کشور در شرائط جدید شد.
وزیر امور خارجه گفت: برای ما ترکیه همسایه بسیار مهم است و مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی برای روابط با ترکیه اهمیت ویژه قائل هستند.
ظریف همچنین افزود: در همه بحران های منطقه همکاری دو کشور می تواند مفید و موثر باشد. ما می توانیم با همکاری با یکدیگر نمونه موفق نزدیکی مذاهب و نه تفرقه مذاهب باشیم.
رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار گفت: توسعه روابط ایران و ترکیه نه فقط در خدمت منافع دو کشور بلکه در خدمت صلح و ثبات در منطقه است.
وی ضمن تجدید دعوت از جناب آقای روحانی برای سفر به ترکیه بر ضرورت افرایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور تا سقف 30 میلیارد دلار تاکید کرد.
اردوغان افزود: غرب ضعف جهان اسلام را می خواهد و رسالت ترکیه و ایران برای حل مشکلات جاری منطقه سنگین است. داعش تهدید مشترک برای ما و منطقه است و برای حل همه بحران های منطقه گفتگو با ایران برای ما مهم است.
خاورم** 1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دعوت از دکتر احمدی نژاد برای سفر به ترکیه