سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان نازایی بانوان با نسخه طب سنتی/ چه گیاهانی استروژن طبیعی دارند؟


درمان نازایی بانوان با نسخه طب سنتی/ چه گیاهانی استروژن طبیعی دارند؟

با توجه به اثربخش بودن طب‌های سنتی و مکمل در کمک به درمان نازایی و اختلالات جنسی، این روش‌ها می‌تواند مکمل‌های خوبی برای روش‌های جدید ازجمله IVF در کمک به درمان انواع اختلالات نازایی و بالا بردن شانس موفقیت آن باشد ضمن آن که هزینه را نیز کاهش می‌دهد البته روش‌های طب سنتی و مکمل گاهی به تنهایی نیز اثربخش است.

* درمان چاقی، افزایش تحرک و ورزش روزانه، تغذیه سالم، استراحت کافی و کاهش استرس اولین قدم برای داشتن یک باروری سالم است.

* از جمله روش‌های طب مکمل که تأثیر آن در درمان انواع اختلالات جنسی و نازایی ثابت شده است طب سوزنی است که با مکانیسم‌های مختلفی از جمله تحریک ترشح هورمون، بهبود جریان خون بیضه‌ها، تخمدان‌ها و رحم می‌تواند به این امر کمک کند. امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا طب سوزنی در کنار دیگر روش‌های شناخته‌شده مانند IVF استفاده می‌شود که شانس موفق را افزایش و هزینه درمان را کاهش می‌دهد.

* گزارش‌های زیادی وجود دارد که مصرف کنجد سیاه و فرآوری نشده می‌تواند به درمان نازایی در خانم‌ها، به ویژه کسانی که مشکلات قاعدگی و رحمی دارند، کمک کند.

* سویا، شبدر قرمز، نخودفرنگی و نخود از دیگر گیاهانی است که به دلیل دارا بودن استروژن گیاهی می‌تواند در کمک به اختلالات هورمونی زنانه ازجمله مشکلات باروری موثر باشد.

* گل بنفشه، مریم گلی و ریشه گل نیلوفر از دیگر گیاهان مفید در کمک به مشکلات نازایی در خانم‌هاست.

* جینسینگ گیاه بسیار مفیدی است که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا برای کمک به اختلالات جنسی آقایان مانند مشکلات نعوظ و انزال زودرس و ناباروری، به ویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم تجویز می‌شود. در زنان نیز این گیاه تأثیرات مفیدی در جلوگیری از یائسگی زودرس و در تنظیم قاعدگی و تخمک‌گذاری دارد.

* گیاه پنج انگشت نیز می‌تواند با کمک به افزایش هورمون‌های زنانه در درمان اختلالات تخمک‌گذاری و قاعدگی اثربخش باشد.

ترشیجات زیاد و آب سرد ناشتا ممنوع!
از آنجایی که سرد و تر بودن رحم شایع‌ترین علت بروز نازایی در زنان از دیدگاه طب سنتی محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود زنان از مصرف بیش از اندازه ترشیجات و نوشیدن آب سرد ناشتا بپرهیزند. پرهیز از غذاهای مانده و نوشیدن آب سرد پس از نزدیکی، نوشیدن آب پس از ورزش و هنگامی که بدن گرم است از دیگر مواردی است که زوجین می‌توانند با رعایت آن‌ها از بروز نازایی پیشگیری کنند.

سوسیس و کالباس توانایی باروری را کاهش می‌دهد
مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود که در باروری تأثیر منفی دارد و موجب کاهش توانایی باروری می‌شود.
سبک زندگی امروزه تغییر پیدا کرده است و اساساً افراد بیشتر از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می‌کنند. زندگی در آب و هوای آلوده نیز موجب بروز مزاج سرد و خشک در افراد می‌شود که در روحیات و اخلاق افراد نیز تأثیر می‌گذارد همچنین مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود.
افزایش سردی و خشکی در بدن موجب کاهش توانایی جنسی در افراد می‌شود و موجب افسردگی، نگرانی، درگیری و خستگی ذهن نیز می‌شود
مزاج معتدل در بدن افراد شانس باروری را افزایش می‌دهد. اساساً تولید اسپرم در مردان و تخمک در زنان نیازمند این است که اخلاط مناسب در بدن تولید شود.
درگیری‌های ذهنی نیز از عوامل سردی و خشکی مزاج و موجب تغییر حالت‌های روحی و روانی افراد می‌شود همچنین قدرت باروری را کاهش می‌دهد. مزاج سرد و خشک خلط سودا را در بدن افزایش می‌دهد که در باروری تأثیر منفی خواهد گذاشت و اگر افراد تصمیم به باردار شدن دارند باید از مصرف غذاهایی که خلط سودا را در خون افزایش می‌دهد، پرهیز کنند.

برچسب ها : ناباروری زنان ، نازایی در زنان ، نازایی مردان ، مصرف سوسیس و کالباس و نازایی ، نازایی چیست ، اثر ترشی بر ناباروری ، نازایی زنان ، نازایی ثانویه ، درمان ناباروری طب سنتی ، درمان نازایی با طب سنتی ، درمان ناباروری مردان+طب سنتی ، نازایی و کیست تخمدان ، کمبود ویتامین d نازایی ، نازایی ivf ، نازایی iui 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به دنیای زنانه لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به نوزاد و کودک لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به ناباروری لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به بارداری لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به زایمان لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به تغذیه لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به پرسش و پاسخ لطفاً کلیک کنید...

تعداد بازدید : 7

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
نسخه های طب سنتی برای درمان استرس ( از عرقیات تا رایحه