علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سالانه ۷۲ میلیارد ریال برای فضای سبز بجنورد هزینه می‌شود


عباسعلی مهماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهر بجنورد نگهداری و احداث فضای سبز مشکل خاصی ندارد از این جهت شهرداری بجنورد نیز توسعه فضای سبز را یکی از برنامه‌ها مهم کاری خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه آسفالت و فضای سبز از جمله مطالبات و خواسته‌های شهروندان از شهرداری است، افزود: باید در زمینه ارتباط مردم با فضای سبز، اهمیت فضای سبز و وظیفه شهروندان در مقابل حفظ فضای سبز، فرهنگ سازی صورت گیرد.

مهماندوست گفت: شهرداری بجنورد سالانه ۷۲ میلیارد ریال در بخش فضای سبز هزینه می‌کند از این جهت شهروندان نیز بایستی در حفظ و نگهداری فضای سبز شهر کوشا باشند.

وی اضافه کرد: سرانه فضای سبز در شهر بجنورد به ازای هر نفر ۱۰.۹ متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری ۲۵ درصد بیشتر است.

مهماندوست اظهار کرد: همچنین ۹۹ درصد آبیاری فضای سبز شهر بجنورد با آب غیر شرب انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: در حال حاضر این شهرداری طرح آبیاری مکانیزه را دو فاز اجرایی کرده که این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها داشته است.

به گفته وی طرح آبیاری مکانیزه فضای سبز بجنورد هم اکنون در دو بلوار مصلی و هجرت این شهر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد توسط سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر، زیر نظر شهرداری مرکزی اداره می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دومین همایش سالانه کانون یادگاران شاهد بجنورد- اسفند92