سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایندیپندنت: کامرون هیچ طرح واقع بینانه ای برای شکست داعش ندارد


روزنامه انگلیسی افزود: کامرون بی آنکه در مورد 'چگونگی' شکست این گروه تروریستی توضیح دهد، پیشنهاد راه اندازی جنگی جدید علیه داعش را داده است.
ایندیپندنت نوشت: 'شرایط سیاسی جنگ در سوریه بسیار پیچیده است و غرق شدن انگلیس در این باتلاق، امری محتوم و ناگزیر خواهد بود. همگان در انگلیس موافقند که امروز هیچ میلی به ارسال نیروی زمینی به سوریه وجود ندارد؛ البته اگر حادثه ای مشابه کشتار پاریس، در لندن رخ دهد، این میل می تواند یک شبه تغییر پیدا کند.
این روزنامه افزود: اگر مداخله نظامی انگلیس در سوریه محقق شود، اتحاد نظامی میان آمریکا و انگلیس و فرانسه دچار همان سیاست متناقض مقابله با سنی های تندرو همچون داعش و جبهه النصره و همزمان حفظ پیوندهای دیپلماتیک خود با دولت های قدرتمند سنی همچون عربستان، ترکیه و دولت های عربی حاشیه خلیج فارس، خواهد شد.'
«این یک مدل قالب از زمان 11 سپتامبر و آغاز به اصطلاح 'جنگ علیه تروریسم' توسط آمریکا بود که از هرگونه مقابله و مواجهه با عربستان و پاکستان پرهیز می کرد.»
این روزنامه با اشاره به موقعیت و توان نظامی نیروهای مستقر در عراق و سوریه افزود: 'کامرون گفته است می خواهد با استفاده از این اقدام (حملات هوایی در سوریه)، توان داعش را کاهش دهد تا نیروهای امنیتی در عراق و نیروهای معتدل در سوریه بتوانند از حاکمیت سرزمینی خود دفاع کنند. خیلی زیبا خواهد بود اگر مورد فوق انجام شود اما نیروهای امنیتی – دولتی عراق که در طول دو سال قبل همواره از داعش شکست خورده اند، لشگری بی روحیه و فاقد کارکرد هستند که توان پیدا کردن نیروهای تازه نفس را نیز ندارند. در سوریه نیز ما به 70 هزارجنگجوی معتدل می نگریم که دیوید کامرون در سخنرانی خود در مجلس، موجودیت آنها را افشا کرده بود، اما هیچ کس تا به حال چیزی از آنها نشنیده است.'
کوبرن نویسنده کتاب 'اشغال: جنگ و مقاومت در عراق' در ادامه نوشت: 'نقش آفرینی نظامی انگلیس در جنگ عراق بسیار اندک بوده است و حدود 360 حمله هوایی از مجموع 5432 حمله را انجام داده است که در مورد سوریه نیز به همین صورت خواهد بود. اما این موضوع فاقد اهمیت کلیدی است چرا که داعش از تابستان امسال، راهبرد خود را به سمت انجام حملات تروریستی شهری تغییر داده است. ما نتایج این تغییر راهبرد را در کشتار مردم در حوادث تروریستی آنکارا، شرم الشیخ، بیروت و پاریس دیدیم.
به دنبال حملات تروریستی اخیر در پاریس، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد با گسترش حملات هوایی انگلیس علیه داعش در سوریه به همراه متحدانش یعنی آمریکا و فرانسه مبارزه کند.
به گفته منابع انگلیسی احتمال می رود دیوید کامرون این هفته طرحش را برای گسترش حملات هوایی این کشور علیه گروه داعش در سوریه در پارلمان مطرح سازد؛ در صورتی که نمایندگان رای مثبت بدهند، حملات هوایی انگلیس می تواند بسرعت آغاز شود.
با این حال اکثریت حزب کارگر انگلیس به رهبری جرمی کوربین، با دخالت انگلیس در چهارمین جنگ خارجی اش طی پانزده سال گذشته علیه آنچه مبارزه با تروریسم می خواند، مخالف هستند.
اروپام**ح.ا**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح مفهومی واقع بینانه از آیفون 7