سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



ارتباط خوب «دختر و پدر» پایه گذار خانواده مستحکم در آینده


رسالت/ متأسفانه مشکلات اقتصادی و چندشیفته کار کردن پدران، تغییر سبک زندگی از ارتباط چهره به چهره به ارتباطات مجازی را به دنبال داشته، تا جایی که برخی از پدران به این نتیجه رسیده اند که برای خانواده ‌هایشان به عنوان یک منبع درآمد و نزدیک ترین باجه بانکی تعریف شده‌ اند!
در بین روابط انسانی و روابط اعضای یک گروه با هم، رابطه بین اعضای خانواده با یکدیگر از مهم‌ ترین روابطی است که اگر دچار اختلال و ضعف باشد اختلالات بسیاری را در کارکرد خانواده به ویژه کارکرد تربیتی آن به وجود خواهد آورد. رابطه بین زن و شوهر مهم ترین روابط درون خانواده است که هر چه این رابطه خوب، مستحکم و در عین حال همراه با احترام و صداقت باشد، کارکرد خانواده را به سوی موفقیت پیش می‌ برد و هر چه ارتباط بین زن و شوهر، سرد و کم فروغ باشد، آن خانواده را دچار تزلزل و سپس از هم پاشیدگی می‌ کند. حتی می ‌توان گفت که خانواده‌ها بر اساس نوع رابطه زن و شوهر در آن به خانواده مستحکم، متزلزل و گسیخته تقسیم می‌ شوند.اما خانواده فقط منحصر به زن و شوهر نیست و سایر اعضای آن مانند فرزندان دختر و پسر هم از بُعد تربیت فردی و اجتماعی، بسیار تحت تأثیر روابط حاکم بر اعضای خانواده مخصوصا پدران با دختران و پسران با مادر خود هستند. این رابطه که به نوعی از آن تحت عنوان "علاقه شدید دختر به پدر" یا "علاقه شدید پسر به مادر" یاد می ‌شود، تکمیل یا بهتر است بگوییم دفتر مشق و تمرین دختران و پسران برای شناخت متقابل جنس مخالف و نحوه برخورد با آنان در جامعه است.این واقعیت که خروجی خانواده متزلزل که دارای روابط خانوادگی ضعیف است، فرزندانی مستعد بزهکاری، بیماری جسمی و روحی و در عین حال پرخاشگر، تربیت و روانه جامعه می ‌کند، امری است که همه کارشناسان مسائل خانواده و جامعه شناسان به آن اذعان دارند. در این میان، دختران با دارا بودن روحیه‌ای حساس‌ تر و شکننده ‌تر در این گونه خانواده‌ها بیشترین آسیب را از عدم ارتباط درست والدین با فرزندان متقبل می‌ شوند.
تارا وحیدی کارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره خانواده با اشاره به اهمیت روابط بین والدین و فرزندان در خصوص جایگاه ویژه رابطه پدر با فرزند پسر و دختر، گفت: رابطه صمیمی پدر با فرزند پسر در کاهش مشکلات رفتاری پسران و همچنین رابطه درست پدر با فرزند دختر در کاهش مشکلات روانی دختران بسیار تأثیرگذار است. وی با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت اقتصادی و چندشیفته کار کردن پدران و درگیری‌های مالی، تغییر سبک زندگی از ارتباط چهره به چهره به ارتباطات مجازی، کم رنگ شدن وضعیت عاطفی بین اعضای خانواده را رقم زده، گفت: این مهم باعث دور شدن هر چه بیشتر فرزندان از عنصر مهمی به عنوان پدر شده است تا جایی که خود پدران نیز در درون به این نتیجه رسیده اند که برای خانواده‌هایشان به عنوان یک منبع درآمد و نزدیک ترین باجه بانکی تعریف شده‌ اند! وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش پدر برای دختر به عنوان الگوی شناخت جنس مخالف افزود: مخدوش شدن این رابطه و طرد شدن یا آسیب دیدن از جانب پدر، ابر‌قهرمان دوران کودکی، الگوی جنس مخالف را در نظر دختر خانواده مخدوش می‌ کند، تا جایی که این امر تأثیر بسزایی در بدبینی دختران به مردان و فرار از تشکیل خانواده محسوب می‌ شود.
این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: دختران از 13 سالگی خود را یک زن جوان می‌ بینند و بر اساس همین نگرش، همسالان خود را کودکانی بیش نمی ‌‌پندارند و کم کم تمایل خود را برای توجه و جلب توجه به مردان بین 15 تا 30 سال معطوف می‌ کنند و این سن درست زمانی است که پدر خانواده باید نقش خود را از یک حامی کودکانه که به فکر بازی، خورد و خوراک و... دختر است به یک رفیق شفیق و یار مهربان تغییر داده و با او مطابق یک زن جوان به گفتگو و مشورت بپردازد و حتی از گفتگو در خصوص تشکیل زندگی و... نیز پرهیز نکند.وحیدی، به اهمیت ارتباط پدران با دختران در دوران بلوغ اشاره کرد و گفت: هر چه ارتباط دختر با پدر در دوران بلوغ صمیمی‌ تر باشد، با مشکلات کمتری مواجه و کمتر دچار خطا می ‌شود. به نوعی دیگر می‌ توان گفت که ارتباط درست پدر و دختر در دوران بلوغ، اثرات مطلوبی بر بهداشت روانی - اخلاقی فرد و به تبع آن جامعه می‌ گذارد. به نحوی که دخترانی که در سن بلوغ رابطه بهتری با پدرانشان دارند، در تحصیل و دوستیابی موفق ‌تر هستند، در تأمین نیاز عاطفی به بیراهه نرفته و تسلیم هیجانات عاطفی خود نمی‌ شوند. همچنین در زندگی زناشویی ضمن رابطه بهتر با همسرانشان، از سلامت روانی و جسمی بهتری برخوردارند.در یکی از این پژوهش‌ ها که در سوئد صورت گرفته، از مرور پژوهش‌ های 20 سال گذشته، حد فاصل سال‌ های 1987 تا 2007، مشخص شد هر چه رابطه پدر با دختر بهتر و صمیمانه ‌تر باشد، دختران احتمال کمتری دارد که سیگار بکشند یا مرتکب خلاف شوند، نمرات درسی بهتری می ‌گیرند و
می‌ توانند دوستی ‌های بهتری با دیگران برقرار کنند. اما این رابطه علاوه بر این تاثیرات در کوتاه مدت، تاثیرات طولانی‌ مدت دیگری نیز دربر دارد.
خانم ‌هایی که روابط بهتری با همسرانشان دارند و از نظر روانی و جسمی از سلامت بهتری حدود 33 سالگی برخوردارند، در 16 سالگی رفتار بهتری با پدرانشان داشته‌ اند. در تحقیق دیگری که سال 1999 صورت گرفته و در مجله‌ روانشناسی اجتماعی و شخصیت چاپ شد، محققان به این نتیجه رسیدند که هر چه رابطه‌ پدر با دخترش صمیمانه‌ تر و نزدیک ‌تر باشد، دختر در سن بالاتری به سن بلوغ می ‌رسد. اگر در مورد عوارض بلوغ زودرس دختران اطلاعات داشته باشید، به ارزش بیش از پیش پدر پی می ‌برید.علاوه بر تمام کارکردهای نقش پدر در تربیت دختران، می ‌توان به افزایش اعتماد به نفس دختر برای ورود به جامعه نیز اشاره کرد.عبداللهیان، کارشناس ارشد تربیت اسلامی در این زمینه گفت: مادران وقت زیادی را در خانه با فرزندان خود به ویژه دختران، در اختیار دارند، اما این ارتباط مادر با دختر به تنهایی برای پرورش استعدادها و تکمیل ظرفیت وجودی او در جهت ورود به جامعه کافی نیست. وی با اشاره به اینکه ارتباط پدر با فرزندان به ویژه فرزند دختر چیزی نیست که دارای یک خط سیر محدود باشد، ادامه داد: پدر خانواده باید بتواند از آغاز تولد و شکل گیری شخصیت کودک با او تعامل داشته باشد، چرا که در ارتباط پدر با دختر باعث شکل گیری شخصیت تعدیل یافته و کامل او و همچنین اعتماد به نفس کافی دختر، برای ورود به جامعه می‌ شود.عبداللهیان درباره نوع ارتباط دختر با پدر، گفت: سبک رفتاری مقتدرانه همراه با عاطفه، یکی از بهترین سبک های رفتاری پدر با دختر است، چرا که دختران به محبت و صمیمیت پدر نیز احتیاج زیادی دارند. پدرانی که در پرورش دختران از سبک رفتاری مقتدرانه همراه با ابراز عاطفه بهره می برند، در تربیت دختران خود موفق تر خواهند بود؛ زیرا پدرانی که ارتباط مطلوبی با دختران خود برقرار می‌کنند، احتمال گرایش به هنجارشکنی دخترانشان در سنین نوجوانی به طور جدی کاهش می یابد. روش های ارتباط مؤثر پدر با دختر
با توجه به اهمیت ارتباط مناسب پدر و دختر، در ادامه به برخی از روش های مؤثری که پدران می توانند در ارتباط با دخترانشان از آنها بهره ببرند، اشاره می شود؛
*پدر اولین مردی است که دخترش با او آشنا می شود و معمولا از دریچه قیاس با او، دیگر مردان را ارزیابی می کند. بنابراین پدرها بهتر است در شکل دهی تصویر صحیحی از مردان در ذهن دخترهای خود دقت و تلاش ویژه ای داشته باشند.
- برای ارتباط با دخترتان، زمان های خاصی را اختصاص دهید و سعی کنید در برنامه های مربوط به او شریک باشید و در انجام بعضی کارهایش با او همکاری کنید. اگر مجبورید که وقت کمی را در کنار او باشید هنگامی که از خانه دور هستید، نشانه هایی از خود به جا بگذارید تا او به یاد شما بیفتد؛ به طور مثال تصویری از خودتان، نقاشی هایی مختص دخترتان یا ضبط یک گفتگوی آموزنده، شعر یا داستانی کوتاه برای او بسیار مفید خواهد بود.
- راهنمایی هایتان را فقط با ابراز قدرت بیان نکنید بلکه بیشتر در قالب ابتکار و خردمندی با دختران صحبت کنید. با او در باره موضوعات مختلف مانند سرگرمی هایش و حتی مباحث علمی و اعتقادی گفتگو کنید و نظرات او را بشنوید تا راحت تر او را درک کنید. شما می توانید از میان صحبت های دخترتان، بیشتر با دنیای او آشنا شوید تا بتوانید با زبان خودش، او را راهنمایی کنید.
- در زمینه ویژگی های تحول جسمانی و روانشناختی دختران، مطالعه کنید تا اطلاعاتی مناسب با سن او داشته باشید و او را بهتر درک کنید و در زمان مناسب راهنمایی لازم را به او ارائه دهید.
- از همسر خود بپرسید زمانی که همسن دختر شما بوده است، چه افکار و احساساتی داشته است تا در برقراری ارتباط موثرتر با دخترتان از این اطلاعات کمک بگیرید.
- مهارت های گوش دادن را در خود تقویت کنید. نه تنها به محتوای صحبت های
دخترتان توجه کنید بلکه به احساسات ورای کلمات نیز دقت کنید تا بتوانید ارتباط بهتری با او برقرار کنید.
- یک نکته بسیار مهم این است که شما باید به دخترتان عشق بورزید ولی این علاقه باید در حد نیاز او بوده و فراتر از آن نباشد. نشان دادن علاقه های بیش از حد ممکن است باعث شود که دخترتان به شما وابستگی های بیمارگونه و غیر منطقی پیدا کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمله 5 جوان به خانه دختر جوان و سکته قلبی پدر خانواده