علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



افزایش 13 درصدی جمعیت زیر پوشش پزشک خانواده در گلستان


محمدرضا هنرور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمعیت زیر پوشش برنامه پزشک خانواده شامل ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 نفر جمعیت استان در سال 92 افزون بر 964 هزار و 800 نفر بود که هم اینک افزایش یافته است.
به گفته وی در سال 92 در مجموع 9 شهر زیر 20 هزار نفر استان گلستان از طریق مرکز بهداشت زیرپوشش برنامه پزشک خانواده قرار داشتند که در سال 93 با پوشش هفت شهر دیگر، 100 درصد شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت زیر پوشش طرح مزبور قرار گرفتند.
وی افزود: در حوزه مجریان برنامه پزشک خانواده در استان نیز مراکز بهداشتی درمانی از 132 مرکز در سال92 به 135 مرکز ، مراکز دارای بیتوته پزشک از 24 به 42 مرکز و مراکز شبانه روزی از 10 به 13 مرکز افزایش یافته است.
هنرور در خصوص دسترسی جمعیت دارای دفترچه بیمه سلامت روستایی به خدمات درمانی نیز گفت: اکنون جمعیت روستایی برای دریافت خدمات درمانی با استفاده از طرح پزشک خانواده به 12 بیمارستان در سطح این استان دسترسی دارند.
به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در شهرستان های گنبدکاووس و گرگان هر یک با دو بیمارستان برای اجرای طرح مزبور قرارداد بسته است.
وی افزود: علاوه بر این سامانه ارجاع سطح 2 و 3 نیز با راه اندازی کلینیک های تخصصی در تمامی شهرستان های استان ارتقاء یافته است.
به گفته وی اکنون 251 پزشک در برنامه پزشک خانواده استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشغول ارائه خدمات هستند که این جمعیت نسبت به سال92، حدود 27 درصد افزایش دارد.
وی افزود: همچنین تعداد ماماهای شاغل در برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی استان به 214 نفر افزایش یافته است که نسبت به سال 92 از 18درصد رشد برخوردار می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح برای اجرا با ایجاد 10 پایگاه سلامت در مناطق حاشیه شهرهای استان شامل 4 پایگاه در گنبدکاووس، 3 پایگاه در گرگان و در آق قلا، علی آبادکتول و کردکوی هر کدام یک پایگاه پیگیری می شود.
به گفته وی ایجاد پایگاه های مزبور در شهرهای استان با کمک بخش خصوصی خواهد بود.
طبق گزارش اخیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این استان یک میلیون و900 نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 100 هزار نفر شهرنشین هستند.
در استان گلستان واقع در شمال کشور،29 نقطه شهری و هزار و هشت روستا وجود دارد.
6204/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش 35 درصدی صادرات از استان گلستان