سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کرسنت خیانت است یا داشتن 3 کپی شناسنامه


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، بابک زنجانی در نهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی و پس از قرائت شکایت بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی برای قرائت ادامه دفاعیات خود پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خواندن ترجمه آیه 21 سوره حدید گفت: تاکنون تنها کسی که به حق صحبت کرده نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی است. دفاعیات گذشته من به وام 15 میلیارد یورویی از یک شیخ رسید که در این مرحله دفاعیاتم متوقف شد و شرکت HK و شرکت نفت مشترکا شکایت خود را قرائت کردند. 

متهم اصلی پرونده نفتی اضافه کرد: نمی‌دانم وکیل شرکت نفت یا HK شکایت خود را قرائت کردند یا به جای دادستان کیفرخواست را خواندند. شکایت برگه‌ای است که در بدو کار از کسی انجام می‌شود. در صورتی که شکایت وزارت نفت طبق اعلام بازپرس در سال 93 انجام شده است و وکیل شرکت نفت از روی جواب سوال تنظیم کرده است.

زنجانی ادامه داد: اگر وکیل شرکت نفت کیفرخواستی را قرائت کرده باشد باید بگویم که وی در جایگاهی نیست که برای من کیفرخواست تنظیم کند. 

وی ادامه داد: اگر هم وکیل شرکت نفت لایحه دفاعیه را خوانده است، وای به حال موکلش زیرا نه تنها به موکل خود کمک نکرده بلکه آمده است برویی را بردارد اما چشمی را کور کرده است. 

متهم اصلی پرونده نفتی گفت: اسم این دفاعیه را اعتراف‌نامه یا معجزه الهی در این روزهای سخت می‌دانم. در بخش نخست دفاعیاتم اشاره کردم که انباشت نفت و دفع یا فروش آنها در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت که این مسئله توسط وکیل شرکت نفت تایید شد. 

زنجانی ادامه داد: وکیل شرکت نفت مرا به دزدی متهم کرد و با دزدان مورد مقایسه قرار دادند که به همین خاطر و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وکلایم از وی به خاطر هتک حرمت شکایت می‌کنم. 

وی در ادامه اضافه کرد: وکیل شرکت نفت در دفاعیات خود عنوان کرد که من دارای چندین کپی شناسنامه و سوءسابقه در خصوص صدور چک بلامحل و قبول چک مسروقه هستم که نسبت به این مسائل در مرحله بازپرسی اعتراض کردم. وکیل شرکت نفت خوب می‌داند وقتی پرونده‌ای حکم قضایی دارد و مختومه می‌شود دوباره مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. اگر دادستان درباره این سوابق سخن می‌گوید برای شناخت بیشتر نسبت به من است. 

متهم اصلی پرونده نفتی تصریح کرد: کرسنت، جهاد سازندگی، فروش نفت به هند و بانک آسیا را باز کنم، معلوم می‌شود داشتن 3 کپی شناسنامه خیانت است یا خسارت 20 الی 30 میلیارد تومانی به کشور.

زنجانی ادامه داد: وزارت نفت دارای حراست است و لذا استعلام‌های لازم درخصوص من اخذ شده، کسی که کار بزرگ انجام می‌دهد حتما دچار مشکلات حقوقی و اتهامات مختلف می‌شود. من هم انسانم و پیامبر خدا نیستم که عاری از هرگونه خطا باشم.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
کرسنت و ما ادراک ما الکرسنت