سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله مقتدایی: حوزه علمیه در زمینه تدین دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری می کند


به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی روز پنجشنبه در دومین روز از نهمین نشست آموزشی ترویجی مدیران حوزه های علمیه و دبیران کمیته های استانی و ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد افزود: برکات این فعالیت در آینده مشخص خواهد شد که به جامعه ای سالم و متدین منجر می شود.
وی ادامه داد: هدف این نشست ایجاد تفاهم و تعامل جهت تکامل دانش آموزان است و آموزش و پرورش آماده ترین و بهترین زمینه است.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: می توان آموزش و پرورش جهت تبلیغ استفاده نمود زیرا بستری است که تا اعماق روستاها پهن شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری این وزارتخانه با حوزه های علمیه نیز در همین نشست گفت: دیروز و در نخستین روز نشست کارگروههای پنجگانه تشکیل و طی آنها به بررسی نقاط قوت و ضعف اعزام مبلغ، شیوه های توانمندسازی مبلغان فعال در عرصه آموزش و پرورش و شیوه های مشارکت حوزه های علمیه در تربیت منابع انسانی این نهاد پرداخته شد.
حجت الاسلام مجتبی ملکی بررسی راهکارهای فعال سازی کمیته های استانی و شهرستانی و بررسی فرصتها و چالشهای 'طرح امین' را از دیگر محورهای فعالیت این کارگروهها ذکر کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران گفت: حوزه های علمیه در بسیاری از بخشها با این وزارت همکاری دارند.
حمیدرضا کفاش افزود: انتظار می رود حوزه های علمیه جهت تولید بیشتر محتوای مطلوب دینی برای معلمان و دانش آموزان تلاش کنند و هر چه این تعامل تقویت شود زمینه های غنای بیشتر تربیت دینی در مدارس را فراهم می کند.
وی همچنین توسعه فعالیتهای قرآنی دانش آموزان در حوزه های قرائت، حفظ و مفاهیم با محوریت مدرسه، اجرای طرح انس با اهل بیت(ع) در سطح مدارس کشور، توسعه فرهنگ اقامه نماز و برگزاری باشکوه نماز جماعت در مدارس، توسعه اردوهای زیارتی مشهد، عتبات عالیات، حج عمره دانش آموزی و اردوهای راهیان نور برای معرفی دفاع مقدس را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در جهت تربیت دانش آموزان محصل متدین برشمرد.
همچنین در این نشست کتاب 'لحظه های نورانی' ویژه امامان جماعت مدارس ابتدایی رونمایی شد. این کتاب نوشته جمال قلی زاده نوغابی و محمدحسین مرادی از سوی مووسسه فرهنگی هنری ضریح آفتاب منتشر شده است.
نهمین نشست سالانه آموزشی ترویجی دبیران کمیته های استانی، ستادی و مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور پس از دو روز امروز در مشهد پایان می یابد.
شش معاون وزیر آموزش و پرورش و شش معاون مدیر حوزه های علمیه به عنوان اعضای ستاد همکاریهای وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کل کشور فعالیت دارند.
همچنین معاونین پرورشی اداره های کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور به عنوان دبیران ستاد استانهای مربوطه و مدیران حوزه علمیه استانها به عنوان اعضای در نشست مشهد حضور دارند.
7500/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخن رضاخان به آیت الله حائری؛ مؤسس حوزه علمیه قم