احمدی نژاد: مشکل امروز جامعه محدودیت آزادی است نه آزادی/بزنند می زنیم


محمود احمدی نژاد عصر یکشنبه در یادواره شهدای سادات، طلبه و معلم در مصلای جیرفت با اشاره به اینکه خرسندم که در سالگرد سفرم بار دیگر به این شهرستان آمده ام، گفت: زیباترین و درخشان ترین دوران تمدنی تاریخ متعلق به این خطه است.

وی ادامه داد: مردم این منطقه همواره به دنبال یکتاپرستی بوده و یکی از زیباترین تمدن های بشری را پایه ریزی کرده اند.

رئیس دولت نهم و دهم گفت: ان شالله در آینده در خصوص ایران و جنوب کرمان سخن ها خواهم گفت.

پیام ملت ایران باید به گوش جهانیان برسد

وی با اشاره به اینکه امروز در جریان حوادث عظیم بین المللی قرار داریم، گفت: در روزهای مهمی قرار داریم و باید پیام ملت ایران به گوش جهانیان رسانده شود.

احمدی نژاد این حوادث را بدون آرمان های الهی بی معنا دانست و عنوان کرد: حلقه اتصال این مناسبت ها آرمان عدالت، توحید، عشق و  امنیت، صلح و برپایی جامعه سعادتمند، پیشرفته و انسانی است.

وی مسئله آزادی انسان را مورد تاکید قرار داد و گفت: خداوند متعال به آدمی اختیار، عقل آزادی عطا کرده و راه را به او نشان داده است.

احمدی نژاد اراده را لازمه آزادی دانست و تصریح کرد: عقل به انسان شرافت داده و در سایه اراده رشد می کند؛ عقل بدون اراده و انتخاب نمی تواند کاری انجام دهد.

وی اراده را لازمه شکوفایی انسان و آزادی را لازمه اراده دانست و افزود: جوامع در طول تاریخ حوادثی را تجربه کرده و تغییر می کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه انسان در موجودیت مادی پیچیده شده است، گفت: انسان کوچک بزرگترین اسارت است.

هیچ کس حق محدود کردن انسان ها را ندارد

وی با بیان اینکه هیچ کس حق محدود کردن آزادی انسان ها را ندارد، افزود: اساس دین آزادی انسان هاست و عمل سالم که با اجبار باشد فاقد ارزش است و باید ببینیم مشکل کجاست.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه برخی آزادی های خاص تعریف می کنند، بیان کرد: نشناختن حقیقت انسان و آزادی، انحصار آزادی در دست عده ای محدود و اغوای شیطان سه مشکل جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه برخی اسارت را به نام آزادی عرضه می کنند، افزود: انسانی که دنیای استکبار معرفی می کند فاقد ارزش است؛ در منطق سلطه گران خودشان آزاد برای زورگویی هستند و می خواهند ابزار تهاجمی در اختیار خودشان باشد؛ اما ملت ها در دفاع از خود آزاد نیستند.

آزادی یعنی؛ اگر زدی من نیز بزنم

وی با اشاره به اینکه آزادی به این معناست که اگر زدی من نیز بزنم، گفت: اما اشغالگران به خودشان حق حمله می دهند اما اگر ملت ها حق ایستادگی در برابر آنها و دفاع از خودشان را ندارند.

احمدی نژاد گفت: سلطه گران، مستکبرین و اشغالگران به ملت هایی که در برابر ظلم و تجاوز دشمنان از خود دفاع می کنند را ضد نظام بین الملل و افراطی می نامند و انواع اتهامات را به آنها می زنند.

وی گفت: آزادی به این معناست که اگر فردی دست در جیب ملت ایران کرد ملت ایران نیز در جیب او دست فرو برد.

احمدی نژاد تصریح کرد: هرگز نباید آزادی انسان ها را محدود کرد اما مشاهده می کنیم که عده ای در دنیا آزادی را در دست گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ما اساس و شعارهای مستکبران را قبول نداریم، افزود: جالب است که ادعا می کنند که یک میلیون نفر را برای آزادی به افغانستان و عراق برده اند؛ خود گوید و خود خندد.

محدودیت آزادی مشکل جامعه امروز

احمدی نژاد محدودیت آزادی و نه آزادی را مشکل جامعه امروز دانست و گفت: چناچه همگی آزاد شوند راه فساد بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی آزادی مردم را با تسلط بر قدرت و رسانه سلب کرده اند، بیان کرد: از شهید مطهری می توان به عنوان پیش قراول آزادی انسان و معلم آزادی یاد کرد.

نمی توانم در خصوص برخی مسائل صحبت کنم

احمدی نژاد گفت: غارتگران جهانی به دنبال محدود کردن آزادی ملت ها هستند اما باید بدانند که پرچمی که ملت ایران با هدایت امام خمینی (ره) برافراشته اند هرگز فرو نخواهد نشست و خواب آشفته دشمنان برای تسلط بر ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آینده متعلق به ملت های آزادی خواه است، افزود: مشاهده می کنیم که ملت ها در یک همگرایی آشکار به سوی آرمان های الهی در حرکتند و راه آزادی ملت ها برای رسیدن به حاکمیت توحید و عدالت هموار شده است.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت زندگی بنده مانند سایر مردم است، گفت: در حال حاضر نمی توانم در خصوص برخی مسائل صحبت کنم.

وی آینده ملت ایران را روشن و پرافتخار دانست و خود را خادم ملت ایران معرفی کرد.

مهر


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد-تهران-خ آزادی-22بهمن92