سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قوانین تبعیض‌آمیز کنگره در زمینه روادید، به زیان شرکت‌های آمریکایی است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از 30 نفر از رهبران شرکت‌های تجاری در آمریکا روز سه‌شنبه در نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار ابطال قوانین تبعیض‌آمیز ویزای ورود به آمریکا برای شهروندان برخی از کشورها، از جمله ایران شدند. 

قانونی که کنگره آمریکا چند ماه پیش به تصویب رساند، شهروندان 38 کشور دنیا را ملزم می‌کند در صورت سفر به کشورهای ایران، عراق، سوریه یا سودان برای صدور روادید ورود به آمریکا اقدام می‌کنند. 

قبل از این قانون، شهروندان این 38 کشور عمدتاً اروپایی می‌توانستند بر اساس توافقی دو جانبه، بدون نیاز به اخذ روادید اقدام به سفر به آمریکا، تا حداکثر 90 روز بکنند.

رهبران شرکت‌های تجاری قانون جدید آمریکا را «تبعیض‌آمیز» خوانده و اذعان کرده‌اند این قانون باعث تضعیف مزیت رقابتی در میان شرکت‌های آمریکایی، در برابر شرکت‌های رقیب شده است.  

«جک دورسی»، مدیر عامل اجرایی شرکت توئیتر، «اد کاتمول»، رئیس شرکت پویانمایی رایانه‌ای «پیکسار»، «جف اسکال»، رئیس سابق شرکت «ایبی»، همراه با حدود 30 نفر از مدیران شرکت‌های فناوری و سرمایه‌گذاران روز سه‌شنبه در نامه‌ای خطاب به کنگره آمریکا اعتراض خود به تغییرات جدید اعمال شده در قانون روادید آمریکا را مطرح کرده‌اند.

آنها در بخشی از این نامه می‌نویسند: «اعتراض خود را با همان شدتی ابراز می‌کنیم که اگر کنگره برای شهروندان بر اساس دین یا رنگ پوستشان برگه سفر صادر کرده بود، چنین می‌کردیم.»

سران شرکت‌های فناوری خاطرنشان کرده‌اند قوانین جدید با ایجاد «تأخیرهای اداری» از مزیت رقابتی شرکت‌های آمریکایی در برابر شرکت‌های رقیب، می‌کاهد. 

چندین نفر از سرمایه‌گذاران و مدیران ایرانی - آمریکایی شرکت‌های مذکور نیز از جمله امضاکنندگان این نامه بوده‌اند. 

«علی پرتوی»، سرمایه‌گذار ایرانی - آمریکایی و یکی از از مشاوران شرکت‌های نوپا که از جمله بانیان این نامه بوده گفت امضاکنندگان آن، به ویژه از تبعیض‌های اعمال شده در حق جامعه آمریکایی‌های ایرانی‌تبار آزرده‌خاطر شده‌اند.

پرتوی گفت: «سطوح مدیران ارشد، مدیران میانی . مدیران پایین‌دستی سیلیکون‌ولی، پر از ایرانی‌ها هستند.»  

انتهای پیام/ * 

http://fna.ir/P5ZB07


ویدیو مرتبط :
برخورد تبعیض آمیز پلیس آمریکا با مسلمانان