سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیستمین نمایشگاه بین‏‌المللی نفت و گاز ترکمنستان آغاز به کار کرد+تصاویر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، بیستمین نمایشگاه و کنفرانس بین‏‌المللی نفت و گاز ترکمنستان (OGT 2015) ساعتی پیش در  محل قصر نمایشگاهی عشق‌آباد آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به مدت 3 روز برپا بوده و در آن 160 شرکت خارجی از 40 کشور دنیا از جمله  20 شرکت ایرانی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور دارند.

شرکت‏‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه بین‏‌المللی نفت و گاز ترکمنستان بیشتر در زمینه ساخت دکل‏‌های حفاری، تجهیزات و خدمات میادین نفت و گاز، اجرای طرح‌‏ها و پروژه‌های بزرگ به روش EPC در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تولید تجهیزات خطوط تحت فشار و پمپ‏‌ها و کمپرسورهای گاز فعال هستند که آخرین خدمات و توانمندی‏‌های خود را به نمایش گذاشته‏‌اند.

شرکت ملی گاز ایران، شرکت پترو ترید، گروه «سدید»، شرکت «روشاک»، شرکت «فراسان»، شرکت «پتروشیمی اصفهان»، شرکت «گداختار»  از جمله شرکت‏‌هایی هستند که در بیستمین نمایشگاه و همایش بین ‏المللی نفت و گاز ترکمنستان حضور دارند.

نمایشگاه بین‏‌المللی نفت و گاز ترکمنستان از برترین نمایشگاه‌‏های تخصصی صنعت نفت و گاز این کشور و نیز فرصتی برای معرفی و ارائه توانمندی و ظرفیت‏‌های جمهوری اسلامی ایران برای طرف ترکمنی محسوب می‏‌شود.

توسعه صنایع نفت و گاز ترکمنستان و جذب سرمایه‏ گذاران خارجی، بازاریابی، عرضه حامل‌های انرژی به بازارهای بین‏‌المللی، توسعه و بهره‏‌برداری از منابع هیدرکوربور و بررسی فضای سرمایه‏‌گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ترکمنستان از اهداف برگزاری نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی نفت و گاز می‏‌باشد.

مسئله عرضه و ترانزیت نفت و گاز، توسعه مناطق میدان‌های نفت و گاز حوزه دریای خزر، امور اکتشاف و استخراج نفت و گاز، فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری در بازار انرژی ترکمنستان و چشم‏‌اندازهای تعامل بین‌المللی و ارائه توانمندی‌ها در رابطه با عرصه‌های فوق از مهمترین محورهای نمایشگاه و همایش بین‌المللی «نفت و گاز ترکمنستان 2015 » اعلام شده ‏است.

معاونین رئیس جمهور ترکمنستان و وزرای کلیدی دولت این کشور به خصوص معاون رئیس جمهور در امور نفت و گاز،معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور صنایع، وزیر صنایع، وزیر نفت و گاز از جمله مقامات عالی ترکمنستان هستند که به همراه سفیر ایران در عشق آباد، از غرفه‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه مذکور به صورت ویژه بازدید کردند.

بر پایه گزارش بررسی آماری سالانه شرکت انگلیسی بی پی، ترکمنستان پس از روسیه، ایران و قطر چهارمین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد.

شرکت بی پی اعلام کرد: ترکمنستان سال ٢٠١١ میلادی ٥٩,٥ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده‌ است که این رقم نسبت به سال پیش از آن (٢٠١٠) ٤٠.٦ درصد افزایش داشته است.

همزمان با نمایشگاه مذکور، همایش بین‏‌المللی نفت و گاز ترکمنستان نیز در محل سالن کنفرانس کاخ نمایشگاهی عشق‌‏آباد با حضور حدود 500 نماینده از 40 کشور دنیا از جمله ایران آغاز به کار کرد.

انتهای/ح


ویدیو مرتبط :
بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز پالایش و پتروشیمی