علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کامکارهای جدید در کنار قدیمی‌ها مردم را شاد کردند


به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی کامکارها که تعدادی از اعضای آنها غیر از حضور در این مجموعه خانوادگی، حضور پر رنگی در دیگر اجراهای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر دارند چهارشنبه شب ۲۸ بهمن ماه و در نهمین روز از برگزاری این دوره از جشنواره تازه ترین کنسرت خود را در مرکز همایش های برج میلاد با اجرای شادمانه های خود در دو بخش ایرانی و کردی برگزار کردند.

البته قبل از آغاز برنامه رسمی نوبت دوم کنسرت که با تاخیر طولانی و با استقبال بسیار زیاد مخاطبان و تشکیل صف طولانی برای ورود به سالن آغاز شد همچون دیگر اجراهای قبلی جشنواره گروهی از نوازندگان مستعد موسیقی ایرانی به اجرای دو نوازی سه تار و تمبک قبل از شروع برنامه پرداختند که این بخش با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

در بخش اول کنسرت که مانند دیگر اجرای گروه کامکارها به ارائه ملودی های فارسی زبان اختصاص دارد، گروه قطعه «درطرب هوای تو» با شعری از مولانا و آهنگسازی اردشیر کامکار را اجرا کردند که در این قسمت اردشیر کامکار به عنوان سولیست اجرای قابل توجهی را ارائه داد که باعث تشویق مستمر تماشاگران شد. این در حالی است که حضور نسل جدیدی از خانواده کامکارهای در میان اعضای قدیمی حال و هوای متفاوتی را به ترکیب ارکستر داده بود.

«غم هجران» با شعری از حافظ ، آهنگسازی پشنگ کامکار از دیگر ملودی های اجرا شده بخش فارسی کنسرت بود که در این قسمت قشنگ کامکار با تک نوازی تار و ارسلان کامکار با تک نوازی بربت گروه را همراهی کردند. گروه بعد از اجرای این قطعه، «منظومه مولانا» به آهنگسازی هوشنگ کامکار را به عنوان پایان بخش قطعه فارسی برای تماشاگران ارائه داد.

گروه بعد از استراحت ۱۵ دقیقه ای بود که برای بخش دوم کنسرت که به اجرای قطعات کردی اختصاص داشت وارد صحنه شد، البته نوع طراحی لباس گروه در بخش دوم به گونه ای بود که مخاطب می توانست حدس بزند که در بخش دوم کنسرت با اجرای قطعات شاد و اتمسفری همگون با موضوع برنامه که همان شادمانه ها بودند، مواجه خواهد شد.

«هه ناسه ی سه رد» به معنی آه سرد با شعر مهدی حجت السادات ، «مقام» با شعر ازنالی، «لانکوله(گهواره)»، «هنار، هنار (انار)»، «شمامه خال خال (میوه رنگارنگ)»، «ریم به رده به برم (بگذار بروم)»، «سودای عشق» و «هوری لاره که می (کج کلاه من)» آثاری بودند که در بخش دوم کنسرت برای تماشاگران اجرا شدند که این قطعات با توجه به حال ریتمیک تری نسبت به اجرای اول برخوردار بود با استقبال حاضران در سالن مواجه شد.

هوشنگ کامکار مدیر هنری، بیژن کامکار خواننده، دف، رباب، پشنگ کامکار سنتور، قشنگ کامکار سه تار، ارژنگ کامکار تمبک، ارسلان کامکار خواننده، بربت، اردشیر کامکار کمانچه، اردوان کامکار سنتور، هانا کامکار هم خوان، دف، صبا کامکار خواننده، نیریز کامکار تار، سهراب کامکار سازهای کوبه ای، احسان امامی تار، کامران احمدی دف، آوا رستمیان کمانچه و امیر ناصر رنجبر کمانچه اعضای کنسرت شب گذشته گروه «کامکارها» را تشکیل می دادند.


ویدیو مرتبط :
اهنگ شاد قدیمی