سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل بیش از 7هزار پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران/ بازداشت برخی افراد در پرونده فساد فوتبال


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نود و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برخورد جدی دستگاه قضا با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد و افزود: در این زمینه تنها در استان تهران 31هزار هکتار رفع تصرف شده و در کل استان‌های کشور بیش از 12 هزار پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: در استان تهران نیز بیش از 7 هزار پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز تشکیل شده و در دست بررسی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این مطلب که برخی سایت‌ها از درخواست دستگاه قضا برای استرداد رضا ضراب به ایران خبر داده‌اند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و در این باره خبر خاصی ندارم.

اژه‌ای درباره اینکه گفته می‌شود رضا ضراب شریک بابک زنجانی بوده است نیز گفت: در این پرونده از افراد زیادی نقل قول شده است و اسامی زیادی نام برده شده است که از رضا ضراب هم اسم برده شده است اما اینکه جمع‌بندی شود و قراری صادر شده باشد انجام نگرفته است.

وی درباره اینکه در روزهای گذشته مطرح شده که لیست اموال بابک زنجانی به دادستانی داده شده است نیز گفت: اموال جدیدی هنوز شناسایی نشده و ایشان اختیاراتی به وزارت نفت و دادستانی داده تا این اموال را به فروش برسانند یا مورد تملک قرار دهند و یا اگر برای آنان قابل استفاده است، به‌جای طلب از آن استفاده کنند.

معاون اول قوه قضاییه درباره این پرسش که آیا رسیدگی به پرونده‌های قضایی مورد کوتاهی قرار می‌گیرد و یا چرا برخی پرونده‌ها همچون (بقایی و احمدی‌نژاد) طولانی می‌شود، گفت: برخی پرونده‌ها دو دسته هستند؛ یا تکمیل نشده و یا در حال رسیدگی هستند. در مورد آن پرونده (بقایی و احمدی‌نژاد) راکد نیست و در حال رسیدگی است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: یک‌سری پرونده‌ها براساس کارشناسی می‌باشد و زمان آن طول خواهد کشید، مثلاً به‌عنوان نمونه پرونده روزچنگ واقعاً به طول انجامید اما موضوع کارهای کارشناسی بوده است؛ ما تلاشمان در جهت خدمت‌رسانی است و در این جهت نیز اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی درباره پرونده فساد مالی فوتبال که از سوی کمیسیون اصل 90 ارسال شده است، گفت: دادسرا در این زمینه نیز گزارشها را مورد بررسی قرار داده و حتی به بازداشت برخی منجر شده است. وی ادامه داد: درباره مسائل فوتبالی نیز پرونده‌هایی تشکیل شده و بعضاً بنابر گزارشات مجلس نسبت به فرد و یا شخصیت‌های حقوقی بوده است.

اژه‌ای درباره این پرسش که بعد از مذاکرات با آمریکا مبنی بر مبادله جیسون رضائیان آیا مذاکراتی برای مبادله نمادین انجام می‌گیرد یا خیر،گفت: هنوز چیزی در این باره به قوه قضاییه منتقل نشده است.

وی درباره آخرین خبر از پرونده دکل نفتی نیز گفت: این پرونده هنوز به دادگاه نرفته ولی در دادسرا است.

معاون اول قوه قضاییه درباره موضوع پرونده هاشمی و اینکه آیا پزشکی قانونی برای مرخصی وی نظری دارد یا خیر، گفت: پزشک هر زمان که بخواهد در این باره نظر خواهد داد  و اگر چنانچه عمل جراحی بخواهد در این خصوص نظر می‌دهد. درباره مهدی هاشمی نیز بنا بر نظر پزشک شد و عمل جراحی نیز انجام گرفت.

محسنی‌اژه‌ای در پایان درباره اینکه دوباره برخی داروفروشان در حوالی خیابان ناصرخسرو دیده شده‌اند نیز گفت: مسئله سلامت مردم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و واقعاً کسانی که از روی عمد و منفعت و به‌دست آوردن ثروت جان انسان‌ها را به خطر بیندازند مورد برخورد قرار خواهند گرفت و در این مسئله با هیچ کس کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
بازداشت 12 نفر در رابطه با پرونده فساد 12هزار میلیاردی