سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لبنان؛ «امیر عبداللهیان» با «نبیه بری» دیدار کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز از مسکو راهی بیروت شده بود، با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

به گزارش تلویزیون «الجدید»، امیر عبداللهیان پس از دیدار با بری در سخناتی در جمع رسانه‌ها گفت: با بری درباره ضروت تکمیل فرایند سیاسی در لبنان و تقویت‌ تلاش‌ها به منظور انتخاب رئیس جمهور این کشور گفت‌‌وگو کردم.

وی همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: کنفرانس وین باید فضای مثبتی ایجاد کند تا ملت سوریه خودشان خواسته‌های خود را بیان کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر لزوم پاسداری از امنیت و آرامش لبنان، به تحولات یمن نیز گریزی زد و گفت: در یمن از نظر عرصه نظامی، هیچ طرف پیروزی وجود ندارد.

از طرفی دیگر شبکه خبری العالم، عصر امروز (چهارشنبه) در خبری فوری به نقل از امیر عبداللهیان اعلام کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد که «غضنفر رکن آبادی» دیپلمات ایرانی (که در فاجعه منا ناپدید شده است) در قید حیات است و عربستان باید او را زنده به کشورش برگرداند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور خارجه ایران با ستودن مقاومت ملت سوریه و «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور، تاکید کرد که ایران حمایت‌هایش از دمشق را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدار روحانی با وزیرخارجه لبنان