فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآنی در مازندران برگزار می شود


احدجاودانی روز چهارشنبه به برگزاری هفته قرآن و عترت برای اولین بار با گذشت سی و شش سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران در این استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم برای برپایی هرچه باشکوتر این هفته، برنامه هایی در حوزه فرهنگ و هنر با موضوع قرآنی و اهل بیت(ع) برگزار شود.
وی با بیان اینکه در قالب هفته قرآنی مازندران جشنواره های مختلف در شهرهای این دیار برگزار خواهد شد، افزود: جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآنی با محوریت قرآن و عترت نیز به عنوان یکی از فعالیت های این هفته، دی ماه جاری در این استان اجرا می شود.
جاودانی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان دفتر ساری برگزار می شود، اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به هنر ملی و دینی با هدف بسط و تعمیم ارزشهای والای دینی، معرفتی، هویتی، کرامت انسانی و ارائه چهره واقعی دین مبین اسلام و پرورش هنرمندانی خلاق، متعهد و توانمند برای دستیابی به آثار فاخر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شود.
وی با اشاره به اهمیت تعمیق باورها و ارزش های دینی در اذهان جامعه از طریق بیان هنری، گفت: قرآن و تاثیر آن بر رفتار شهروندان، انسان و کرامت انسانی در قاب فرهنگ قرآنی، ارائه چهره و ماهیت واقعی گروه های تکفیری، سنت و آداب و رسوم دینی (نماز، روزه داری، خمس، زکات و امربه معروف و نهی از منکر) و تاثیر فرهنگ قرآنی در افزایش سطح خردورزی جامعه، موضوعات جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآنی این استان است.
جاودانی با بیان اینکه تنها فیلمنامه هایی با قالب داستانی در این جشنواره پذیرفته می شود، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی مورد قبول در جامعه با تدوین الگو و مدل زندگی قرآنی با استعانت از عترت و آموزه های دینی و تقویت بینش و آگاهی های افراد جامعه در ابعاد محتلف زندگی جهت پرورش شهروندان و شکل گیری پایه های شخصیتی و الگوهای رفتاری افراد جامعه را از جمله اهداف کیفی این جشنواره اعلام کرد.
وی افزود: تقویت اصالت خانوادگی، دین داری و آراستگی به فضایل اخلاقی به عنوان یکی از ارزش های اسلامی و تعیین و بکارگیری منابع فکری موثر و کاربردی برای دوره های آموزش قرآنی هنرمندان نیز اهداف کیفی این جشنواره با محوریت قرآن و عترت محسوب می شوند.
جاودانی با بیان اینکه حمایت چرخه اشتغال و کار در زمینه فرهنگ قرآنی در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته، گفت: همچنین با برگزاری جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآنی زمینه تعامل و کارگروهی دستگاه ها و هنرمندان در فعالیت های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت فراهم می شود.
وی با اعلام اینکه ٢٥دی ماه ٩٤مهلت جمع آوری آثار جهت شرکت در این جشنواره اطلاع رسانی شده، خاطرنشان کرد: زمان داوری نیز٣٠دی ماه جاری اعلام شده است.
جاودانی با بیان اینکه به کلیه آثار راه یافته به این جشنواره گواهی شرکت اهدا می شود، اظهار داشت: کلیه شرکت کنندگان بایستی علاوه بر ارسال سه نسخه چاپی به دبیرخانه، یک نسخه با فرمت word نیز به آدرس رایانامه ci-sari٨٩@yahoo.com ارسال نمایند.
6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درس 5 تولید فیلم : قالب فیلمنامه نویسی