آغاز تحویل محصولات اقساطی ایران‌ خودرو/ تحویل سایپا شروع نشد


به گزارش مشرق ، با گذشته 21 روز از آغاز اجرای بسته خروج از رکود دولت که در مرحله اول آن حدود 2 هزار و 650 میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت خودرو اختصاص یافت، کار مربوط به تحویل خودروهای امانی ایران‌ خودرو از صبح امروز آغاز شد، اما هنوز خبری از تحویل محصولات سایپا نیست.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران‌ خودرو در این مورد گفت: فرآیند مربوط تحویل محصولاتی که در قرارداد فروش آنها مدت زمان تحویل 7 روز اعلام شده بود، از امروز آغاز شد و امکان فاکتور شدن و صدور سند برای این خودروها فراهم شده است.

وی ادامه داد: تحویل خودروهایی که در قرارداد فروش آنها، مدت تحویل 30 روز مشخص شده نیز به مرور انجام خواهد شد.

مدیر یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز گفت: کار مربوط به تحویل خودروها کم کم در حال انجام است ولی زمان تحویل خودروها به رنگ خودروها بستگی دارد که اگر از رنگ مورد درخواست مشتری، موجودی داشته باشیم کار تحویل انجام خواهد شد، در غیر اینصورت باید منتظر تأمین خودرو باشیم.

مسئول فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز در مورد چگونگی محاسبه زمان 30 روزه تعیین شده برای تحویل خودرو گفت: این مدت از زمان تکمیل پرونده مشتریان محاسبه خواهد شد.

* تحویل سایپا هنوز شروع نشده است

در کنار آغاز فرآیند مربوط به تحویل بخشی از خودروهای ایران‌ خودرو، کار تحویل محصولات سایپا هنوز آغاز نشده و خریداران این خودروها باید همچنان منتظر باز شدن سیستم صدور فاکتور و سند باشند.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا در این مورد گفت: تحویل خودروها شروع نشده و مشخص نیست که چه زمانی آغاز شود.

وی ادامه داد: تحویل خودروهای امانی نیز صورت نمی‌گیرد، زیرا هنوز سایت صدور فاکتور و سند باز نشده است.

مدیر فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های سایپا نیز در این مورد گفت: تا زمانی که مشکل سایپا با بانک مرکزی در مورد پرداخت اعتبار به این شرکت حل نشود، تحویل خودروها آغاز نخواهد شد.

وی ادامه داد: ماشین‌ها برای تحویل آماده هستند، اما سیستم صدور فاکتور و سند باز نشده و نمی‌توانیم تحویلی به مشتریان داشته باشیم.

ناهماهنگی بین بانک مرکزی و خودروسازان باعث طولانی شدن مدت زمان تحویل خودروها شده و این در حالی است که دولت خود را برای اجرای مرحله دوم بسته خروج از رکود با هدف فروش اقساطی لوازم خانگی آماده می کند، هرچند بانک مرکزی در مورد پرداخت اعتبار این طرح نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.


ویدیو مرتبط :
کیفیت پایین و زمان تحویل بالای محصولات سایپا