سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نویسندگان/ داستان نامیرا هر روز در حال تکرار است


فارس/ نویسنده کتاب «نامیرا» گفت: کوفه در طول تاریخ تکرار می‌شود. یکی از دلایلی که می‌گویند نامیرا داستان امروز ما هست همین است. ماندگاری نامیرا ریشه در تکرار هر روزه وقایع کوفه در طول تاریخ و پیرامون ما دارد. همزمان با برگزاری پویش کتابخانی روشنا پیرامون رمان نامیرا نوشته صادق کرمیار، این نویسنده با حضور در سایت هسته‌ای نظنز در نشستی به منظور معرفی این رمان شرکت کرد:

کرمیار در این نشست با اشاره به اینکه فلسفه قیام عاشورا را باید حفظ عزت اسلام دانست، به موضوع تعدد شخصیت‌ها در رمانش اشاره کرد و گفت: همه این افراد به ظاهر در عقیده محکم هستند و برای آن حاضرند هزینه بدهند و حتی از جان و مال خود نیز بگذرند. در تاریخ روایت شده که این افراد که بیش از 18000 نفر را در بر می‌گرفتند، امام حسین(ع) را به کوفه دعوت کردند. اما بزنگاه تاریخی این است که بیاندیشیم چه شد که در عرض دوماه پس از این دعوت حاضر شدند به روی ایشان شمشیر بکشند؟

کرمیار ادامه داد: نبود باور درست به این مساله گاه می‌تواند باعث انحراف بعضی از نوجوان که در این باره سئوال دارند بشود. من در نامیرا با درک این ضرورت سعی کردم راهی برای پاسخ به این سوال باز کنم.

نویسنده تقدیر شده در جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد با اشاره به 2 سال تحقیق برای نوشتن این رمان، گفت: در سالهای پژوهش برای تالیف نامیرا سعی کردم در ذهن خودم با مردم کوفه زندگی کنم، در بازارش قدم بزنم و به قدری به مردم کوفه نزدیک شوم که سنگینی فضای کوفه را حس کنم. وقتی که کار نوشتن این کتاب به پایان رسید بر اثر همین انرژی منفی کوفیان که در من تجمیع شده بود یکسال بیمار بودم و مشغول مداوای خود بودم.

کرمیار در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: کوفه در طول تاریخ بارها تکرار می‌شود یکی از دلایلی که برخی می‌گویند نامیرا داستان امروز ما هم هست همین است. ماندگار نامیرا ریشه در تکرار هر روزه وقایع کوفه در طول تاریخ و پیرامون ما دارد.

وی همچنین گفت: داستان من درباره یک شخصیت گمنام در کربلا بود. فردی که چیز زیادی در تاریخ درباره‌اش نداریم اما بر این باورم که داستان کربلا آکنده از چهره‌هایی است که هر کدام می‌توانند محور یک رمان باشند. کربلا شمرها و اشعث‌ها و عبدالله‌ابن عمیرهای زیادی داشت. امیدوارم که روزی بتوانم با تبدیل این کتاب به سریال تلویزیونی چهره بهتری از آنان به تصویر بکشم.

علاقه مندان برای تهیه رمان نامیرا می توانند جدای از کتابفروشی‌ها، با ارسال شماره 72 به پیامک 300033006992 و نیز خرید آن‌لاین در پایگاه‌های اینترنتی ketabroom.ir، manvaketab.ir و bookroom.ir این رمان را خریداری کنند.


ویدیو مرتبط :
رایفی پور- تاریخ در حال تکرار است!