فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تشریح برنامه‌های اولین هیأت انگلیسی زبان تهران


به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در شهر 16 میلیونی تهران قطعاً انگلیسی زبانان بسیاری زندگی می‌کنند. غیر فارسی زبانانی که در سفارتخانه‌های مختلف و شرکتهای خارجی مشغول به کار هستند، ایرانیانی که همسر غیر ایرانی دارند، دانشجویان خارجی و دانشجویان رشته زبان دانشگاههای ایران همگی مخاطبینی هستند که در این کلان شهر بزرگ زندگی می‌کنند. در حالیکه در تهران هزاران هیئت عزاداری هفتگی وجود دارد، هیچ مرکزی برای گردهمایی این عده از ساکنان این شهر بزرگ وجود نداشت.

گروه انگلیسی زبانان مقیم تهران که نام «امت» را به عنوان نام اختصاری خود انتخاب کردند، برای شرکت در مجالس عزاداری ناگزیر بودند، یا در خانه، برنامه‌های ماهواره‌ای عزاداری را تماشا کنند و یا در مجالس عزاداری فارسی زبانان شرکت کنند و تنها از جو معنوی حاکم بر این جلسات بهره‌مند شوند.

خانم مرضیه هاشمی، بانوی مسلمان شده آمریکایی که از مجریان برنامه‌های انگلیسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی است، در طول دوسال گذشته حلقه‌ای از مشتاقان را برای برگزاری دعای کمیل به وجود آورده که در ابتدا در دانشگاه مطالعات جهان و بعدها در حسینه کوچکی در دیباجی به صورت هفتگی گردهم جمع می‌شدند و دعا پر فیض کمیل را قرائت می‌کنند.

در محرم امسال،‌ سید عبدالله حسینی مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی که امسال به دلایلی نتوانست برای تبلیغ، خود را به این کشور برساند، به این گروه پیشنهاد کرد تا در شبهای محرم برنامه عزاداری برای سالار شهیدان برگزار کنند.

بعد از مدت کوتاهی با مساعدت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نمازخانه این معاونت که شبها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، در اختیار این گروه قرار داده شد تا آنان از این فضای برای عزاداری امام حسین (ع) استفاده کنند.

برنامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به زبان انگلیسی با حضور انگلیسی زبانان مقیم تهران و علاقمندان و دانشجویان زبان انگلیسی از ابتدای دهه اول محرم بعد از نماز مغرب و عشاء تا شب یازدهم محرم برگزار شد.

مبتکران این ایده هیچگاه فکر نمی‌کردند این هیئت با چنین استقبالی رو برو شود و بر خلاف انتظار، استقبال بسیار زیادی از این برنامه شد و بیش از 250 عاشق حسینی در این مراسم پرفیض شرکت کردند. با توجه به استقبال خوبی که از این مراسم شد، گروه (امت) تصمیم به برگزاری مستمر این برنامه ها به صورت هفتگی گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران که حامی اصلی این فعالیت فاخر فرهنگی است، خود به اتفاق خانواده در جلسات این گروه شرکت می‏کردند. جواد شوشتری رئیس دفتر شهردار، حجت الاسلام و المسلمین اسلامی رئیس بنیاد بعثت، حجت الاسلام و المسلمین شفیعی نماینده دفتر رهبری در آفریقای جنوبی، حسینی وزیر سابق ارشاد و فرهنگ اسلامی، ابوطالبی مشاور عالی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مرادخانی معاون وزیر ارشاد و ده‌ها شخصیت فرهیخته فرهنگی از جمله شخصیتهایی هستند که در جلسات این گروه شرکت می‌کنند.

دراین مراسم هفتگی که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود، پس از قرائت دعای کمیل، حجت الاسلام حسینی برای شرکت‌کنندگان در رابطه با اصول عقاید از دریچه عقل و منطق به زبان انگلیسی سخنرانی می‌کنند و به شبهات رایج پاسخ عقلی و منطقی می‌دهند.

گروه «امت» در کنار برنامه‌های آموزشی خود، برخی از فعالیتهای فرهنگی دیگر را نیز در دستور کار خویش قرار داده است. گام اول آن پخش فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) با زیرنویس انگلیسی در ایوان شمس بود که با استقبال خانواده‌های شرکت‌کننده در این برنامه‌ها صورت گرفت. برنامه‌های ورزشی و تفریحی برای اعضای گروه و تور سیاحتی تهران و ملاقات با شخصیتهای فرهیخته فرهنگی از برنامه‌های جنبی دیگر این گروه نو پاست.

تمام کسانی که مایل به شرکت در کلاسهای انجمن اصول عقاید استدلالی به زبان انگلیسی هستند، می‌توانند پنجشنبه‌ها ساعت 18، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و دعای پر فیض کمیل، به نشانی «میدان فاطمی، میدان گلها، اول بزرگراه کردستان، سالن اشراق، جنب ایوان شمس» حضور به هم رسانند.

این گروه در ایام اربعین ابا عبدالله (ع) نیز به مدت سه شب و در ایام صفر نیز به مدت سه شب برنامه‌های عزاداری خواهد داشت:

از روز سه شنبه 10 تا 12 آذر بعد از اذان مغرب و پس از قرائت زیارت عاشورا و مقتل‌خوانی به مناسبت اربعین حسینی، برنامه سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

از روز پنجشنبه 19 آذر تا 21 آذر نیز هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء و قرائت دعای توسل به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی الرضا (ع)، برنامه سخنرانی و ذکر مصیبت برگزار خواهد شد. تنها شرط شرکت در این برنامه ها دانستن زبان انگلیسی است.

علاقمندان می‌توانند کلاسها را به صورت زنده از طریق http://www.masir.net/ummah.html ساعت 18:45 به وقت تهران و ساعت 2:45 بعد از ظهر به وقت لندن دنبال کنند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال تلگرامی https://telegram.me/ommahg بپیوندند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تشریح برنامه آماده سازی تیم ملی از زبان کارلوس کی روش