اکران فیلم «حریر» در سی و چهارمین جشنواره فجر


  X  

اکران فیلم «حریر» در سی و چهارمین جشنواره فجر

باشگاه خبرنگاران/ فیلم سینمایی «حریر» سهم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می‌شود و «جزیره مهربانی» به جشنواره کودک سال آینده می‌رسد.
غلامرضا آزادی کارگردان و تهیه‌کننده سینما در خصوص آخرین وضعیت فیلم‌های «حریر» و «جزیره مهربانی» گفت: فیلم سینمایی «حریر» حدود یک ماه و نیم پیش پروانه نمایش گرفت و هدف اصلی ما اکران آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است. «حریر» داستان یک دختر چاق است که قصد لاغرشدن دارد اما به جهت نداشتن اعتماد به نفس همیشه شکست می‌خورد تا اینکه در طول قصه به دلیل موفقیت‌های کاری که به دست می‌آورد، اعتماد به نفسش برمی‌گردد و برای لاغرشدن اقدام می‌کند.
در «حریر» بازیگرانی چون علیرضا جلالی‌تبار، ژاکلین آواره، امیر صالحی‌زاده، روشنک عجمیان، آرزو آبی‌زاده، مجید مهدی‌زاده، فرشته آلوسی،‌ هما سرو، بابک غفاری، نورعلی فرهادی، الهه شیرازی و ... ایفای نقش می‌کنند.
آزادی همچنین بیان کرد: «جزیره مهربانی» فیلمی است که در سه بخش گرفته می‌شود؛ اطراف تهران که در جاده‌های بیابانی فیلمبرداری می‌کنیم، جزیره قشم که در حال حاضر در آن جا به سر می‌بریم و فیلمبرداری ما بیشتر مناطق قشم را دربرمی‌گیرد و بخش اعظم آن در استودیو ساخته می‌شود. تا به این لحظه بیشتر بخش‌های خام کامپیوتری آن نیز گرفته شده است.
وی افزود: در حالی که «جزیره مهربانی» یک فیلم کلاسیک است اما در آن با بلواسکرین، جلوه‌های تصویری کامپیوتری و بخش‌های خام کامپیوتری سر و کار داریم. داستان آن به صورت قصه در قصه روایت می‌شود، یعنی داستان از فیلمبرداری و ساخت گروهی که «داستان سندباد» را می‌سازند، فیلمبرداری می‌شود.
آزادی در مورد اکران «جزیره مهربانی» و استفاده از بازیگران مطرح بیان کرد: هدف اول ما از اکران‌، پخش در جشنواره کودک سال آینده است و از بازیگران مطرح نیز استفاده می‌کنیم اما تا قبل از قطعی شدن قراردادشان ترجیح می‌دهم نامی از آنها نبرم.
«جزیره مهربانی» به کارگردانی غلامرضا آزادی، تهیه کنندگی فریال فرجاد، مدیر فیلمبرداری پیام آزادی و مدیر تولید مجید فردی‌انور است.


ویدیو مرتبط :
چهارمین ویژه برنامه آپاراتچی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر