سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا صادرات 60 قلم کالای پزشکی به ایران را آزاد کرد


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه داری آمریکا فهرست جدیدی از کالاها و تجهیزات پزشکی را از شمول تحریم ها خارج کرده و اجازه صادرات آن ها را به ایران داده است.

بر این اساس دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی مجاز برای صادرات یا صادرات مجدد به ایران را مورد بازبینی قرار داده و کالاهای جدیدی را به این فهرست افزوده است.

بر اساس تصمیم جدید این دفتر، 60 قلم کالای جدید به این فهرست افزوده شده است.

آمریکا به رغم شعارهای حقوق بشری، در پی تشدید سیاست تحریم علیه ایران از سال 2011 محدودیت هایی را در زمینه صادرات کالاها و تجهیزات پزشکی به ایران اعمال کرده است. بر اساس تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا بجز دسته معدودی از کالاها، برای صادرات سایر کالاهای پزشکی به ایران باید از دفتر کنترل دارایی های خارجی مجوز دریافت شود.

اکنون وزارت خزانه داری آمریکا فهرست کالاهای مجاز برای صادرات به ایران بدون کسب مجوز موردی را گسترده کرده و 60 قلم کالای جدید را به آن افزوده است. در بین کالاهای جدید، داروها و تجهیزات مورد نیاز برای مراقبت از نوزادان از جمله دستگاه های وارمر  نوزاد قرار دارد. تجهیزات رادیولوژی مثل ماشین های آم آر آی، ماشین های اشعه ایکس، ماشین های پت و مانند آن نیز در این بین قرار دارند. 

انتهای پیام//


ویدیو مرتبط :
Iran Exports 2 billion Dollars goods to Afghanistan صادرات کالای ایران به افغانستان