سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام‌های آمریکایی: اکنون، وقت تقویت اسرائیل است


مقام‌های آمریکایی: اکنون، وقت تقویت اسرائیل است

فارس/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار دو جانبه‌ای که در هفته آینده خواهند داشت به رایزنی درباره بسته کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو رایزنی خواهند کرد.

یک مقام آمریکایی می‌گوید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار دو جانبه با یکدیگر، درباره بسته کمک نظامی واشنگتن به این رژیم که بین 4 تا 5 میلیارد دلار ارزش دارد رایزنی خواهند کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو پس از سپری شدن ۱۳ ماه از ادعاهایی که اختلافات دو طرف بر سر توافق هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران خوانده می‌شد قرار است تا ۳ روز دیگر در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کنند.

خبرگزاری رویترز در گزارش امروز خود، این دیدار را آزمونی برای اوباما دانسته که قرار است به اثبات تضمین‌های خود برای حمایت از این رژیم بپردازد، و به‌ نوعی از هم‌حزبی‌های خود در مقابل اتهامات نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مبنی بر عدم تمایل دموکرات‌ها برای حمایت از اشغالگران صهیونیست واکنش نشان دهد.

رویترز افزایش کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو را از جمله موضوعاتی دانسته که اوباما و نتانیاهو در دیدار آتی درباره آن گفت‌وگو خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی، در حال حاضر سالانه 3.1 میلیارد دلار از آمریکا کمک نظامی دریافت می‌کند. این رژیم، اکنون خواستار افزایش این رقم به 5 میلیارد دلار طی ده سال آتی است.

به نوشته رویترز، یک مقام کابینه نتانیاهو از ارائه جزئیات درباره گفت‌وگوهای واشنگتن و تل‌آویو بر سر دریافت این کمک‌های نظامی خودداری کرد، اما یک مقام آمریکایی پیش‌بینی کرد که دو طرف بر سر رقمی بین 4 تا 5 میلیارد دلار در سال به توافق برسند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند احتمال امضای توافقی میان دو طرف در جریان سفر نتانیاهو به واشنگتن را بعید دانسته‌‌اند، اما او و اوباما احتمالا، به نوعی موافقتشان را با مذاکراتی بر سر «یادداشت تفاهم» ابراز خواهند کرد.

به نوشته رویترز، رژیم صهیونیستی در این یادداشت تفاهم بدنبال نهایی کردن قرارداد دریافت ۵۰ جنگنده اف-۳۵ از پنتاگون است که تحویل اولین مورد آن از سال آینده آغاز خواهد شد. نتانیاهو همچنین در ملاقات روز دوشنبه خود درباره روند قرارداد خرید بالگردهای «وی-۲۲ آسپری» شرکت‌های آمریکایی بوئینگ و تکستران صحبت خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
طرفداری از اسرائیل، سناتور آمریکایی را شرمنده میکند!!