سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وبلاگ نویس عربستانی درزندان اعتصاب غذا کرد


ایرنا/ خبرگزاری رسمی اتریش 'آپا' امروز از اعتصاب غذای «رائف بدوی» وبلاگ نویس عربستانی که به 10 سال حبس و تحمل یک هزارضربه شلاق در دادگاهی در این کشور محکوم شده است،خبر داد.

به گزارش ایرنا ازآپا، همسر این وبلاگ نویس در تماس تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت که بدوی از روز سه شنبه گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
دولت کانادا به این وبلاگ نویس به همراه همسر و 3 فرزندش تابعیت این کشور را داده است.
بدوی از بنیانگذاران گروه مباحثه اینترنتی به نام شبکه لیبرال سعودی، در ژوئن 2012 پس از انتقاد از عملکرد نیروی پلیس مذهبی عربستان، براساس قانون مبارزه با ارتکاب جرایم اینترنتی دستگیر و وبگاه وی تطعیل شد.
پیشتر پارلمان اروپا و سازمان های حقوق بشر بین المللی از عربستان خواستند بدوی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.
صدور حکم اعدام برای یک شاعر فلسطینی متهم به ارتداد و 3 نوجوان زیر سن قانونی در کنار سایر اخبار پراکنده مبنی بر اعدام قریب الوقوع بیش از 50 نفر دیگر درعربستان، سبب افزایش نگرانی جامعه جهانی از وضعیت حقوق بشر در این کشور شده است.
عربستان درسال جاری میلادی بیش از 150نفر را به اتهام های مختلف از جمله تجارت مواد مخدر اعدام کرده است؛ این رقم بالاترین آمار ثبت شده توسط نهادهای حقوق بشری در 20 سال گذشته است.
عفو بین الملل موج اعدام های عربستان در سال جاری را غیرمنتظره عنوان کرده و این اعدام ها را فراتر از روند معمول در این کشور می داند.
عربستان از سال 2013 عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل شده است.


ویدیو مرتبط :
اعتصاب غذا در دانشگاه اراک!