مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مرز مهران شلوغ اما آرام است


به گزارش شیعه آنلاین ، تشدید اقدامات کنترلی و ترافیکی در مسیر بازگشت

همه امکانات سازمان‌های عضو ستاد اربعین بسیج شده‌اند تا زایرین درکوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین شیوه به شهرهایشان بازگردند. اما با این وجود، بارانی و برفی بودن مناطق مرزی باعث شده تا تردد خودروها در جاده‌های بین‌شهری کند شود. سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تردد زایرین در جاده‌های منتهی به سه مرز درنظر گرفته شده، به خصوص مرز مهران گفت: ترافیک در محور مهران به دلیل عرض کم جاده سنگین بوده و مرز مهران بسته شده و ظرفیت جاده نیز کم است چرا که مرز مهران پایانه حمل و نقل مناسبی ندارد.

 وی با بیان اینکه در مرز شلمچه و چذابه مشکل ترافیکی کمتری وجود دارد، افزود: البته در مرز مهران به دلیل حجم انبوه زایران برای ورود به کشور و همچنین کمبود زیرساخت جاده‌ای در استان ایلام به دلیل باریک و یک طرفه بودن جاده، تردد نیمه سنگین گزارش شده است. سردار مهری ادامه داد: حجم خودروها از عراق به کشور در حال افزایش است و در محور چذابه و شلمچه ترافیک روان بوده و اتوبوس به پایانه‌های مرزی منتقل شده تا مسافران را از مرز بازگردانند. وی افزود: از شب گذشته موج بازگشت زایران شدت بیشتری گرفته است و جمعیت زیادی از زایران از مرز مهران در حال بازگشت هستند البته بارش باران نیز بر تشدید ترافیک تاثیر گذاشته است ضمن آنکه در پارکینگ‌های مرزی پیش‌بینی کردیم اگر مشکلی برای خودروهای سواری پیش آمد از تراکتور‌ها و وسایل نقلیه سنگین جهت کمک رسانی استفاده شود. وی با ذکر اینکه متاسفانه بارندگی نیز بر مشکلات افزوده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در استان ایلام و شهر مهران اتوبوس‌ها به موقع در اختیار زایران قرار بگیرند تا از این طریق از ترافیک سنگین ایجاد شده کاسته شود. در طول برگزاری مراسم اربعین و دو هفته گذشته، شهرداری تهران نقش موثری را در خدمات رسانی به زایرین کربلا و نجف داشته است. از برپایی چادرهای اقامتی، تا اختصاص ٨٠٠ اتوبوس برای جابه‌جایی زایران و از همه مهم‌تر، جمع‌آوری زباله‌های فراوانی که در این ایام در کربلا تولید شده است. حجم زباله‌های تولیدی به حدی بوده است که به گفته رییس ستاد اربعین شهرداری تهران روزانه هشت هزار تن زباله از شهر کربلا توسط نیروهای شهرداری تهران با کمک نیروهای شهرداری کربلا جمع‌آوری شده است. به گفته مجتبی عبداللهی، اکثر زایرانی که از شهرهای دیگر عراق به کربلا می‌آیند بعد از سلام و زیارت مرقد مطهر سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) از شهر خارج می‌شوند، اما زایران ایرانی که به شهر کربلا می‌آیند چند روزی در این شهر مستقر می‌شوند و به همین دلیل شهرداری تهران تمهیداتی را برای رفاه حال تمامی زایران در کربلای معلی تدارک دیده است. رییس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه زباله‌های شهر نجف نیز توسط نیروهای شهرداری نجف جمع‌آوری می‌شود، اظهارکرد: تیمی از نیروهای شهرداری تهران در شهر نجف مستقر هستند تا با توجه به حجم وسیع زباله در شهر به نیروهای شهرداری این شهر کمک کنند. عبداللهی دربخش دیگری از سخنان خود گفت، روزانه ٨٤٠٠ نفر روز خدمت در کربلا ارایه می‌شد که تلاش شد، این میزان در روز قبل و پس از اربعین و خود روز اربعین بیشتر شود. وی با اشاره به روند بازگشت کارگران از روز شنبه اضافه کرد: البته با آغاز روند بازگشت کارگران که سه روز به طول می‌انجامد، هماهنگ شد تا آخرین روز ارایه خدمات و نظافت شهر کربلا توسط نیروهای ایرانی ادامه داشته باشد.

خبر آخر؛ زایران مراقب اسباب بازی‌های سوغاتی باشند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از کشف چند بسته مشکوک در مرزها و آغاز بررسی آنها خبر داد. حسین ذوالفقاری با اعلام این خبر گفت: امروز (جمعه) دو، سه بسته مشکوک به ویژه در اسباب‌بازی‌ها در مرزهای مهران و خوزستان کشف کردیم و در حال بررسی آنها هستیم. رییس ستاد اربعین به زایران توصیه کرد اگر وسایلی از جمله اسباب‌بازی خریداری کرده و با خود همراه دارند قبل از دست زدن به آنها با واحدهای انتظامی مستقر در منطقه هماهنگی داشته باشند. او در پایان با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی در مرزها کنترل بیشتری بر عبور و مرور زایران خواهند داشت، گفت: زایران هم برای حفظ امنیت خود بهتر است قبل از ورود به کشور وسایل خود را چک کنند.

استاندار ایلام: مرز مهران شلوغ اما آرام است

در طول روزهای گذشته، بیشترین حجم ورود و خروج زایرین از طریق مرز مهران در استان ایلام بوده است. در همین خصوص اخباری از بروز ترافیک‌های سنگین در جاده‌های منتهی به مهران و همچنین اختلال در ارایه خدمات به زایرین در این مرزدر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. اما محمد رضا مروارید، استاندار ایلام با وجود تایید ازدحام مسافرین در مرز مهران همه‌چیز را در این مرز آرام و طبیعی عنوان می‌کند. وی در گفت‌وگو با «اعتماد»، در مورد آخرین وضعیت مرز مهران گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده، هموطنان‌مان هنگام بازگشت بیشتر از چند دقیقه در گیت‌های ورودی مرز معطل نمی‌مانند، اما از آنجایی‌که همگی بعد از چند روز دوری از شهر و خانواده برای رسیدن به شهرهای‌شان عجله دارند، بعضا با تراکم مسافر در پایانه‌های اتوبوسرانی مواجهیم ولی در مجموع مشکل خاصی وجود ندارد. وی با اشاره  به تردد بسیار زیاد خودروها در جاده‌ها گفت: بیشترین حجم تردد خودرو در جاده مهران به ایلام است که باعث کندی حرکت شده است. با این وجود حرکت در این جاده نیز به لطف حضور پر رنگ پلیس راهور، روان است. استاندار ایلام همچنین در مورد بازگشت زایرینی که به هر دلیل ویزای خود را گم کرده یا فاقد ویزا هستند نیز گفت: سیستم کنترلی ما در گیت‌ها به گونه‌ای است که هم از طریق کارت شناسایی و هم از طریق پاسپورت می‌توانند مراجعین را شناسایی کنند. درنتیجه اگر افرادی پاسپورت خود را گم کرده باشند، با ارایه کارت ملی می‌توانند وارد کشور شوند، اما چنانچه فاقد هر‌گونه مدرک شناسایی باشند باید اهراز هویت شوند. مروارید اشاره‌ای هم به اختصاص گیت ویژه‌ای برای ورود هموطنان افغان در مهران کرد و گفت: روز پنجشنبه ١٧٥ هزار نفر و روز جمعه(تا لحظه تهیه این گزارش) بیش از ١٠٠ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم این آمار در روز جمعه به بیش از ٢٠٠ هزار نفربرسد. وی با ذکر اینکه در طول روزهای گذشته، با تمهیدات نهادهای امنیتی هیچ مشکل امنیتی در مرز مهران رخ نداده است، از حضور پررنگ و تلاش‌های این سازمان‌ها و نهادها تقدیر کرد.


ویدیو مرتبط :
مهران شلوغ