سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نیش این پشه شما را فیل می کند!


سلامت نیوز: نیش پشه باعث شد مردی از آمریكای جنوبی به مدت 20 سال به یكی از بیماری های خطرناك شایع در مناطق استوائی معروف به " داء الفیل " مبتلا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبكه العالم، ریموند از طریق نیش پشه به بیماری معروف به داء الفیل مبتلا شده و توان حرکتی خود را از دست داده است.

بیماری فیل
روزنامه انگلیسی " دیلی میل" درگزارشی نوشت: این بیماری گاه موجب تورم شدید دست و پای افراد مبتلا می شود و درباره ریموند ساق پای چپ او به شدت ورم كرده و مانند پای فیل شده است.

ریموند درزمان حاضر در " سائو خوزه ریو بریتو" تحت درمان است، و با وجود اینكه پزشكان ابتدا نتوانستند تورم پاهایش را كم كنند؛ اما پیش بینی کرده اند که در چند هفته آینده از میزان ورم کاسته شود.

به نوشته دیلی میل ، مواردی از ابتلا به این بیماری در آفریقا و آمریكای میانه، جنوبی و آسیای جنوبی و جزایر اقیانوس آرام مشاهده شده است.

با اینكه آثار بیماری داء الفیل در اكثر مبتلایان ظاهر نمی شود اما انگل های ناشی از نیش پشه ها می تواند كلیه و غدد لنفاوی فرد را مختل كنند، حتی اگر هیچ آثاروعلائمی از این بیماری در شخص مشاهده نشود.

پزشكان قرص هایی برای خارج کردن انگل ها از بدن بیمار تجویز می كنند؛ اما در مواردی مانند ریموند، نبرد برای ازمیان برداشتن کامل آثار بیماری گاه ممکن است تا پایان عمر فرد مبتلا ادامه یابد.

داء الفیل چیست؟

بیماری داء الفیل با نام علمی " فیلاریازیس لنفاوی" درمناطق گرمسیری مشاهده شده و با انتقال انگل از طریق نیش پشه انسان را مبتلا می کند.

انگل ها با قرار گرفتن روی پوست فرد وارد بدن و عروق لنفاوی شده و به كرم تبدیل می شوند.


ویدیو مرتبط :
جزییاتی عجیب از نیش پشه و نحوه ی نیش زدن آن