فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از طنین صدای جوان ۲۵ ساله مقیم لندن تا دعوت به وحدت شیخ «حسون» و آرزوی آزادی شیخ «زکزاکی»


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) جشن بزرگ پیامبر رحمت شامگاه  دوشنبه ( 7 دی) به همت سازمان بسیج مستضعفین، سپاه محمد رسول‌الله و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، سردار علی فضلی، سردار آزادی معاون فرهنگی بسیج و با حضور مهمانان خارجی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت و جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گروه همخوانی محمد رسول‌ الله به اجرای برنامه پرداختند؛ در قطعه اول 15 صلوات با 15 ملودی مختلف و در قطعه دوم، قطعه‌ای سه زبانه در وصف حضرت رسول (ص) اجرا کردند و نکته‌ای که در این میان خودنمایی می‌کرد این بود که تعداد اعضای گروه همخوانی نیز 15 نفر بود.

در ادامه گروه همخوانی، مولودی‌خوانی و دست‌نوازی نوای رحمت کردستان از سنندج به اجرای برنامه پرداختند. با توجه به اینکه اعضای این گروه را اهل تسنن تشکیل می‌دادند اما در وصف همه ائمه اطهار شعرهایی خواندند و جمع حاضر را به فیض رساندند.

در بخش دیگری از جشن باشکوه میلاد پیامبر رحمت و امام صادق (ع) شیخ حسون مفتی اعظم سوریه در جایگاه سخنرانی حاضر شد و طی سخنانی ابراز داشت: خداوند متعال پیامبر اکرم را برای دعوت الهی فرستاد، حضرت رسول (ص) کشتی نجات است و هر کس نسبت به آنها نفرت روا ورزد هلاک خواهد شد.

وی با اشاره به ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: این مناسبت تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه پیامبر اسلام نعمت و رحمتی برای تمام جهانیان به شمار می‌رود؛ طلوع ایشان، آفاقی بود برای تمام کائنات و نوری است که از نوح گرفته و تا همه پیامبران امتداد پیدا می‌کند.

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: حضرت محمد (ص)  زیباترین رسالت را برای ما به ارمغان آورد و آن اینکه یکدیگر را دوست بداریم. ای عزیزان بدانید که نه تنها به پیامبر اسلام باید ایمان آورد بلکه نسبت به کلیه پیامبران و تمام رسالت‌های آسمانی باید ایمان آوریم و خداوند متعال هیچ تفاوتی میان پیامبران قائل نیست.

وی ادامه داد:‌ ما امتی هستیم که دربرگیرنده تمام امت‌های پیشین هستیم بنابراین پیامی که ما به همراه داریم نیز در برگیرنده نسل‌های گذشته و آینده نیز هست.

شیخ حسون با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم مبنی براینکه وارد بهشت نمی‌شوید مگر ایمان بیاورید و ایمان نمی‌آورید مگر اینکه یکدیگر را دوست بدارید، اظهار داشت: بنابراین ما باید با یکدیگر در صلح و صفا زندگی کنیم آیا وضعیت امت اسلام اینچنین است؟! و این به دلیل آن است که ما رسالت پیامبر (ص) را به فراموشی سپرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ ما چرا صلح و صفا را در میان خود از دست داده‌ایم مگر نمازمان را با سلام به پایان نمی‌رسانیم پس چرا امروز در سوریه، لیبی، سومالی، افغانستان و... شاهد صلح و صفا نیستیم؟ ما به جای اینکه صلح را گسترش دهیم یکدیگر را علیه خود تخطئه کرده و به قتل می‌رسانیم.

مفتی اعظم سوریه ابراز داشت: متأسفانه امروز امت‌های اسلامی آنچه اسلام دستور داده را به فراموشی سپرده‌اند اما مشاهده می‌کنیم که در ایران برای برقراری صلح تلاش می‌شود؛ وقتی جمهوری اسلامی به انرژی هسته‌ای دست یافت برخی‌ها فکر کردند ایران به فکر دستیابی به بمب هسته‌ای است در حالی که در ایران انرژی هسته‌ای به منظور کاربرد صلح‌آمیز است و ایران برای برقراری صلح به انرژی هسته‌ای دست یافته است.

شیخ حسون خطاب به برادران در سایر بلاد اسلامی خاطرنشان کرد: بیایید به پیامبر اسلام بازگردیم و صلح را مجدداً میان خود برقرار کنیم همانطور که پیامبران اولوالعزم (ع) توانستند صلح را در جهان برقرار کنند از حضرت موسی گرفته تا حضرت عیسی (ع).

وی گفت: شیعه و سنی از هم جدا نیستند ما به عنوان پیروان پیامبر اکرم (ص) همه به سنت ایشان و هم نسبت به خاندان حضرت، مهر و محبت می‌ورزیم. بنابراین می‌توان گفت 1.5 میلیارد شیعه و سنی داریم.

مفتی اعظم سوریه ادامه داد: همه امامان پشت سر امام جعفر صادق (ع)‌ به نماز می‌ایستادند و چه زیباست رهبران مذاهب اربعه اهل تسنن همگی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) بوده‌اند.

شیخ حسون گفت: شما هویت خود را می‌شناسید ما همگی مسلمان هستیم. همانطور که پیامبر ما خاتم پیامبران است چرا امروز دچار تفرقه میان شیعه و سنی شده‌ایم در حالی که ماه مبارک رمضان، حج و قرآن برای ما یکی است بیایید برای بار دیگر به مقوله وحدت عینیت ببخشیم.

در ادامه مراسم علی فاضل جوان 25 ساله مقیم انگلیس با صدای زیبای خود و به زبان‌های انگلیس و عربی به مجلس شور و حال دیگری بخشید.

وی آیه صلوات را با حزن و سوز خاصی و به زیبایی تمام قرائت کرد و حضار را به وجد و سرور آورد.

- صابر خراسانی شاعر آیینی کشورمان نیز از دیگر مدعوین جشن بزرگ پیامبر اکرم (ص) بود که وی نیز با قرائت اشعاری در مدح پیامبر،شرکت‌کنندگان در این مراسم را به فیض رساند.

- در پایان مراسم آیت‌الله اراکی ضمن تشکر از همه شرکـت‌کنندگان و متولیان جشن بزرگ پیامبر رحمت گفت: وجود مقدس نبی اکرم (ص) زیباترین آفریده جهان خلقت و کامل‌ترین مخلوق خدای متعال و بزرگترین نعمتی است که خداوند بر ما ارزانی داشته است.

وی گفت: از خداوند متعال سپاسگزاریم که ما را پیرو محمد مصطفی (ص) قرار داد و توفیق معرفت و اطاعت از رسولش را به ما مرحمت فرمود و از درگاه الهی خواستاریم که نعمت برپایی جامعه عدل محمدی را در همه جهان بگستراند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: امیدوارم سال آینده این جشن را در حالی برگزار کنیم که داعشی در منطقه نباشد و شاهد برقراری امنیت کامل در سراسر سرزمین سوریه، عراق، یمن و بحرین باشیم و زندانیان مظلوم بحرینی و نیجریه از زندان آزاد شده باشند و شاهد آزادی شیخ مجاهد و مبارز زکزاکی باشیم. همچنین امیدوارم شاهد یک جامعه محمدی علوی فاطمی باشیم جامعه واحدی که رسول‌الله دستور داده و برای آن زحمت کشید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/E1BMN6


ویدیو مرتبط :
راه حل شیخ زکزاکی برای قمه زنی