ورزش های مناسب برای کارمندان و مشاغل کم درآمد


ورش کردن در هر سن و شرایطی می تواند باعث سلامتی و تناسب اندام باشد.اما گاه هزینه کلاسهای ورزشی و یا خرید تجهیزات آن به قدری بالا می باشد که شاید از ادامه کار خود صرفه نظر کرده و بی خیال شوید.

اما جالب است بدانید که شما می توانید با کمترین هزینه که حتی معادل نیمی ازهزینه ثبت نام یک ماه در باشگاه ورزشی هم نیست، ورزش کنید و به تناسب اندام برسید.ورزش های مختلفی هستند که یا هیچ هزینه ای برای انجام دادن آن نباید پرداخت کرد و یا مبلغ بسیار ناچیزی بابت خرید وسیله ای مثل طناب برای انجام دادن آن باید پرداخت کرد.

ورزشهای مناسب روزانه ، ورزش مناسب کم هزینه ، ورزش مناسب تناسب اندامپیاده روی ورزشی رایگان بدون کوچکترین هزینه است، که بهترین راه برای شروع هر برنامه تناسب اندام و کاهش وزن است. همچنین پیاده روی همانند سایر ورزش ها فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد، کاهش کلسترول بد LDL، افزایش کلسترول خوب HDL، کاهش فشار خون در مبتلایان به این بیماری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، کاهش علائم افسردگی، کمک به کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب و بسیاری فواید دیگر تنها گوشه ای از فواید این ورزش است که فقط با با چند ساعت پیاده روی در هفته میسر می گردد.

زمان مناسب برای پیاده روی  

بهترین زمان برای پیاده روی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح می دهید و در آن احساس راحتی دارید، به طور مثال اگر احساس می کنید هنگام صبح، انرژی و علاقه بیشتری برای ورزش کردن دارید، پس صبح بهترین زمان برای پیاده روی شما محسوب می شود.

پیاده روی در صبح  

پیاده روی در صبح هیچ گونه اختلالی در سلامتی و خواب تان ایجاد نمی کند، چون شما بعد از بیدار شدن، شروع به ورزش کرده اید و خواب تان تکمیل شده است.. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا صبحانه نخورند، نمی توانند هیچ کاری را (حتی پیاده روی در صبح) انجام دهند، به شما توصیه می کنیم که نیم ساعت قبل از پیاده روی، صبحانه بخورید و بعد از آن آماده پیاده روی شوید. صبحانه یکی از وعده های غذایی است که بر خوردن آن بسیار تاکید می شود، زیرا باعث شادابی هر چه بیشتر شما می شود.

پیاده روی هنگام صبح مناسب است، زیرا اگر بعد از پیاده روی به منزل تان برگردید، می توانید دوش بگیرید تا چربی و عرق بدن تان از بین برود، یا اگر شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیاده روی تا محل کارتان اختصاص می دهید، با روحیه شادتری سر کار حاضر خواهید شد و روز خود را با آرامش بیشتری آغاز خواهید کرد.همچنین به دلیل گرسنه شدن بعد از پیاده روی، صبحانه ای که میل می کنید اثر فوق العاده مثبتی را بر بدن شما می گذارد.

پیاده روی در ظهر  

پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری دارد، زیرا نه شما از خواب بیدار شده اید که خسته باشید و نه بعد از این فعالیت، قصد استراحت دارید، بلکه برای کارهایی که در طول روز می خواهید انجام بدهید، دارای انرژی بیشتری هستید. شما در این زمان می توانید پیاده روی سریع داشته باشید، زیرا بدن تان کالری را به سرعت از دست می دهد.

پیاده روی در شب  

کالری های اضافه ای را که در طول روز دریافت کرده اید، می توانید به سادگی و با انجام پیاده روی های شبانه، از بین ببرید. اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، ممکن است نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خواب تان به وجود آید، زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیاده روی کنید، قلبتان خوب استراحت نکرده و در فردای آن روز خسته است .

مشکل دیگری که پیاده روی های شبانه دارد همت افراد است، زیرا در طول روز افراد خسته می شوند و دیگر انرژی برای پیاده روی های شبانه ندارند و بعد از مدتی ممکن است از این کار پشیمان شوند. البته پیاده روی نباید قبل از زمان خواب باشد، چون ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند.

ورزشهای مناسب روزانه ، ورزش مناسب تناسب اندام ، ورزش مناسب کاهش فشارخون کوه پیمایی و کوه نوردی 

کوه نوردی و کوه پیمایی نیز جزو ورزش های رایگانی هستند که فواید بسیاری برای سلامتی و تناسب اندام دارند . کوهنوردی باعث می شود که شما علاوه بر تمرکز مغزی ، فعالیت بدنی مناسبی نیز داشته باشید . کوهنوردی هم جزو ورزش هایی است که اگر با یک همراه دنبال شود بسیار دلچسب و دنباله دار خواهد بود . 

هولاهوپ (حلقه ورزشی)  

هولاهوپ نیز یکی دیگر از ورزش هایی است که با وجود فواید بسیار علاوه بر رایگانی نیاز نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد،حتی در خانه و در بین کارهای روزمره می توان آن را انجام داد.بر اساس نتیجه یک مطالعه در سال 2009، تنها 8 دقیقه ورزش با حلقه هولاهوپ یکی از بهترین برنامه های تمرینی برای سلامت سیستم قلب محسوب می شود. 

بر اساس گزارش انجمن ورزش آمریکا یک ساعت ورزش با حلقه لاغری حدود 400 کیلوکالری انرژی مصرف می کند. این مقدار مصرف انرژی اگر در حین تمرین با حلقه هولاهوپ، اندام های فوقانی و تحتانی هم مشغول انجام تمرین باشند، می تواند به بالای 600 کیلوکالری برسد.به گزارش ریدرز دایجست، استفاده از حلقه هولاهوپ برای افرادی که می خواهند در کمترین زمان نتیجه بهتری به دست بیاورند، بسیار موثر است. این فعالیت بدنی در تقویت ماهیچه ها و سوزاندن چربی به طور چشم گیری موثر است. به گفته یک کارشناس ورزشی در عرض دو ماه با انجام این ورزش افراد موفق شده اند به میزان دو سایز چربی کم کنند.تأثیر حلقه لاغری بر سلامت قلب  

بر اساس نتیجه یک مطالعه در سال 2009، تنها 8 دقیقه ورزش با حلقه هولاهوپ یکی از بهترین برنامه های تمرینی برای سلامت سیستم قلب محسوب می شود که باعث مصرف انرژی حدود 5 کیلوکالری یا حدود 6٫25 کیلوکالری در هر دقیقه می شود. بر اساس گزارش یک تحقیق دیگر، ورزش هولاهوپ باعث مصرف210 کیلوکالری در 20 دقیقه می شود. 

همچنین ورزش با حلقه لاغری منجر به افزایش ضربان قلب و در نهایت با افزایش کارکرد قلب باعث سلامت قلب نیز می شود.20 دقیقه تمرین روزانه با حلقه هولاهوپ، یک تمرین متوسط تا شدید به حساب می آید که برای توسعه و حفظ سلامتی برای همه افراد توصیه می شود.

از آنجایی که این تمرین نیازمند حرکت و چرخش در ستون فقرات است در صورت تداوم در تمرینات باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری در ستون فقرات می گردد و همچنین این قسمت ها از بدن نیز در مقابل آسیب های ورزشی مقاوم می گردد. همچنین باعث افزایش هماهنگی های چشم با سایر اندام ها می شود. نیاز این ورزش به هماهنگی عصبی عضلانی باعث به چالش کشیدن سیستم عصبی و مغز همانند سیستم عضلانی برای اجرایی زیبا و بدون نقص می شود.ورزشهای مناسب روزانه ، ورزش مناسب کاهش فشارخون ، ورزش مناسب صبحگاهی

طناب زدن

طناب زدن نیز یکی دیگر از ورزش هایی است که هزینه آن فقط به اندازه خرید یک طناب است ، شما می توانید از طناب زدن برای سلامت بودن و وزن کم کردن استفاده کنید. همچنین در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می شود و آمادگی لازم را به دست می آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات و قدرت بخشیدن به عضلات بدن است.

 یک برنامه طناب زدن به همراه رژیم غذایی سالم می تواند راهکار مناسبی برای آن هایی باشد که فکر کاهش وزن هستند.شما هم از مزیت های فعالیت ورزشی برخوردار خواهید شد؛ هم وزنتان کاهش می یابد و مهمتر اینکه بدن شما قوی و سالم تر خواهد شد. 

طبق برآورد مؤسسه ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن با شدت متوسط، حدود 570 کیلوکالری انرژی می سوزاند. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن در یک فرد به طور متوسط باعث مصرف حدود 9 تا 12کیلوکالری انرژی می شود. این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود 10 کیلومتر درساعت است که سرعت بالایی به حساب می آید. 

طناب زدن باعث کاهش تنش و افزایش سطح انرژی می گردد و سرعت تناسب اندام را نسبت به گذشته 30 برابر می کند.اگر در هر دقیقه بین 120 تا 140 طناب بزنید، در هر ساعت 720 کالری می سوزانید و این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزش هایی نظیر تنیس و والیبال است. 

به گفته دکتر لئونارد شوارتز (متخصص قلب و عروق)، اگر به جای حذف یک وعده غذا از برنامه روزانه بتوانید طناب بزنید 90 درصد از آنچه را که از دست می دهید چربی های اضافه خواهد بود.همچنین اگر بتوانید روزانه معادل 1500 کالری از طریق ورزش بسوزانید (که این میزان پنج برابر مقداری است که انجمن قلب امریکا برای تناسب اندام تجویز می کند) با سرعت بسیار زیادی کاهش وزن خواهید داشت.

سخن آخر اینکه علاوه بر ورزش هایی که به تفسیر به آن پرداختیم ،یوگا، تای چی، تمرینات کششی ،دویدن، ایروبیک و بسیاری از ورزش های دیگری هستند که یا بدون هیچ هزینه ای و یا با کمترین هزینه می توان انجام داد.پس هیچ بهانه ای برای ورزش نکردن وجود ندارد تنها یک اراده قوی لازم است که از امروز شروع کنید. 


ویدیو مرتبط :
افزایش درآمد دولت از مالیات مشاغل