سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد


ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، طی حکمی ، عباس خامه‌یار را به عنوان معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند فرهنگی و اجرایی شما در داخل و خارج از کشور، به موجب این حکم، جنابعالی را به سمت معاون بین‌الملل منصوب می‌نمایم. هدایت‌ و نظارت بر فعالیت‌های نمایندگی‌ های‌ خارج‌ از کشور به‌ منظور توسعه‌ مناسبات‌ و همکاری‌های‌ فرهنگی‌ دوجانبه‌ با مؤسسات‌ و سازمان‌های‌ منطقه‌ای‌ و بین‌المللی و نیز مراکز و انجمن‌های‌ فرهنگی‌ اسلامی‌ در خارج‌ از کشور، هدایت‌ و حمایت‌ از تبلیغات‌ دینی‌ و مردمی‌ در سراسر جهان‌ با استفاده‌ از ابزارهای‌ مناسب‌ و با همکاری‌ واحدهای‌ ذیربط، بهره‌گیری از توان کارشناسی آن معاونت، از اهم وظایف آن معاونت می‌باشد. امید است با همکاری و همیاری مدیران سازمان و با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مسئولیت محوله موفق باشید.»

عباس خامه‌یار، پیش از این رایزن فرهنگی ایران در کویت و قطر و وابسته فرهنگی ایران در بعلبک لبنان بوده است و در پست معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جانشین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ابوالقاسمی، شده است.

برگزاری آیین تکریم و معارفه معاونین جدید و پیشین بین الملل سازمان

آیین تودیع و معارفه معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عصر امروز (30 آبان‌ماه) در محل این سازمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد، ابراهیمی‌ترکمان، با اذعان به اینکه شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی از اهدافی است که در اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تبیین شده است، گفت: در این سال‌ها تلاش کردیم بتوانیم یک گام به جلو برویم و رشد کنیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افزود: رایزنان فرهنگی در محل مأموریت خود باید بتوانند با همه گروه‌ها ارتباط سازنده و دو سویه برقرار کنند؛ چراکه دیپلماسی فرهنگی در تعامل سازنده به نتیجه می‌رسد.

ابراهیمی‌ترکمان، در ادامه گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی در دوران مسئولیت معاونت بین‌الملل سازمان از هیچ کوششی برای ارتقای سطح روابط فرهنگی دریغ نکرد و توانست از توان کارشناسی معاونت بین‌الملل و بنیه کارشناسی این معاونت، استفاده بهینه را ببرد.

وی، با اعلام انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ابوالقاسمی، به عنوان رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان، ابراز امیدواری کرد که وی با همکاری‌ و همیاری مدیران سازمان و با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مسئولیت جدید موفق باشند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنان پایانی خود، با اشاره به انتصاب دکتر عباس خامه‌یار، رایزن پیشین کشورمان در کویت به عنوان معاون بین‌الملل جدید سازمان، گفت: امیدوارم که با حضور خامه‌یار، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور بیش از پیش توسعه یابد و قدم‌های سازنده‌ای در این مسیر برداریم.

این مراسم با سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد ابوالقاسمی و عباس خامه یار پایان یافت.


ویدیو مرتبط :
‫نشست خبری رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در واتیکان‬‎