سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توزیع ۱۴۶ هزار بسته عیدانه در بین نیازمندان/ داوطلبان هلال احمر در کنار ۱۰ هزار سالمند


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، فرحناز رافع در نشست خبری طرح امداد و نجات نوروزی اظهارداشت: سازمان داوطلبان در ایام نوروز طرح‌هایی را اجرا می‌کند تا بتواند بخشی از درد و رنج نیازمندان را کاهش دهد همچنین حس مشارکت اجتماعی را برون‌سازی کند.

وی به اجرای طرح نیابت اشاره کرد و گفت: این طرح چند سال است که توسط سازمان داوطلبان اجرا می‌شود تا خوشبختانه موفق به دریافت جایزه در این زمینه از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ شده، ما تلاش می‌کنیم تمام فعالیت‌های خود را در مبانی علمی و نظری انجام دهیم تا در سطح بین‌المللی برای سایر کشورها الگو باشیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر ادامه داد: در طرح نیابت سالمندانی که فرزند نداشته و تنها هستند داوطلبان هلال احمر ویژه ایام نوروز همراه آنها خواهند بود و از خانه تکانی تا خرید عید و حتی در کنار آنها ماندن در لحظه سال تحویل را برای این افراد انجام می‌دهند. این اقدام هم در سرای سالمندان و هم در خانه‌های سالمندان تنها قابلیت اجرایی دارد و به طور کلی پیش‌بینی می‌کنیم 10 هزار سالمند از طرح نیابت بهره‌مند شوند.

رافع از توزیع 146 هزار بسته عیدانه میان نیازمندان خبر داد و گفت: بخشی از فعالیت توزیع از 15 اسفند آغاز می‌شود و امسال تلاش می‌کنیم تا علاوه بر شناسایی بیشتر نیازمندان، آنها را توانمند سازیم.

وی افزود: بسته‌های عیدانه شامل مواد غذایی همچون برنج، غلات، قند و شکر، روغن و ... بوده که بسته‌های فرهنگی با آنها نیز توزیع می‌شود.

رافع همچنین از اجرای طرح داوطلب امدادیار خبرداد و اعلام کرد: براساس این طرح پزشکان و پیراپزشکان در کنار امدادگران در پایگاه‌های امدادی و جاده‌ها حضور می‌یابند که 1550 پزشک و پیراپزشک پیش‌بینی می‌کنیم در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه 642 چادر سلامت در سراسر کشور برپا می‌شود گفت: در این چادرها کنترل و انجام قند خون و فشار خون صورت می‌گیرد و افراد می‌توانند از خدمات سلامت که در این چادرها برپا می‌شوند بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توزیع 10 هزار بسته فرهنگی/استقبال فرمانده سپاه و فرماندار