گوناگون/ طراحي جتي با سرعت ۱۲ برابر سرعت صوت


  X     

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 09:59

گوناگون/ طراحي جتي با سرعت ۱۲ برابر سرعت صوت

مهر/ محقق کانادايي طرحي از مدل مفهومي جت مافوق صوت را رونمايي کرده که با سرعتي ۱۰ برابر سرعت صوت پرواز مي کند.
از ديرباز سرعت، يکي از آرزوهاي هميشگي انسان بوده، در نتيجه به دنبال کشف راه حل هاي جديدي براي محقق کردن اين آرزو است. تصور کنيد روزي فرا برسد که فاصله بين نيويورک و لندن را تنها در يک ساعت بپيماييد؟ حتي تصور طي اين مسير در مدت زماني کوتاه نيز لذت بخش است. طرح اوليه و مفهومي از هواپيماي جديدي با نام Skreemr رونمايي شده که مي تواند با سرعتي معادل ۱۰ برابر سرعت صوت پرواز کند.
Charles Bombardier ، مهندس کانادايي است که موفق به طراحي اين جت شده است. وي مدعي شده، اين جت مي تواند هشتصد مايل را در مدت زماني در حدود يک ساعت بپيمايد. اين جت پيشرفته به چهار بال، دو موتور موشک و سيستم سوخت اکسيژن مايع مجهز شده تا از سرعتي باورنکردني ۱۲ هزار و ۲۳۱ کيلومتر بر ساعت بهره مند شود.
سرعت صوت فاصله‌ اي‌ است که يک موج صوتي در مدت زمان يک ثانيه در يک سيال مي‌ پيمايد. سرعت صوت مشخص مي‌ کند که اين موج در بازه مشخصي از زمان چه مسافتي را طي مي‌ کند. در هواي خشک و در دماي ۲۰ درجه سانتي‌ گراد (۶۸ درجه فارنهايت)، سرعت صوت ۳۴۳٫۲ متر بر ثانيه (۱۱۲۶ فوت بر ثانيه)، ۱۲۳۶ کيلومتر بر ساعت (۷۶۸ مايل بر ساعت) يا به طور تقريبي، يک کيلومتر در سه ثانيه يا تقريبا يک مايل در پنج ثانيه است.
اين آمار و ارقام در حالي است که جت Skreemr از سرعت ۱۲ هزار و ۲۳۱ کيلومتر بر ساعت برخوردار است. از ديگر قابليت هاي اين جت مي توان به ورود به ناوگان حمل و نقل عمومي اشاره کرد. اين جت مي تواند در هر پرواز ۷۵ مسافر را بين قاره هاي مختلف کره زمين و در مدت زماني کوتاه جابه جا کند.
اما در حال حاضر، اين تکنولوژي و جت مافوق صوت در اهداف نظامي مورد آزمايش قرار خواهد گرفت تا شايد در سال هاي آينده وارد ناوگان حمل و نقل عمومي شود. مسافران معمولي نيز مي توانند روياي سفرهاي مافوق صوت با اين جت را داشته باشند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سرعت، سرعت و باز سرعت: گیم پلی بازی The Crew Wild Run