علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آمادگی کره‌ای‌ها برای ورود به بازار پرسود و منفعت ایران


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «فوکوس نیوز»، اکنون با لغو تحریم‌های ایران،  شرکت‌های ساختمان سازی، خودروسازی و پالایشگاه های کره جنوبی به دنبال ورود به بازار پر سود و منفعت ایران هستند.

در همین حال، شمار زیادی از شرکت‌های خدماتی در کره جنوبی آماده سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها و امکانات قدیمی نفت و گاز ایران هستند. همچنین تحلیلگران کره ای بر این باور هستند که شرکت‌های کره ای می‌خواهند به پروژه‌های زیر ساختی و ساختمانی ایران ورود کنند.

این در حالی است که ارزش معاملات شرکت‌های ساختمانی کره ای در دهه های اخیر با ایران ۱۲ میلیارد دلار اعلام شده اما از سال ۲۰۰۹ میلادی به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران، حجم معاملات آنها بسیار ناچیز گزارش شده است.

بر همین اساس تا سال ۲۰۰۰ میلادی، ایران بعد از عربستان سعودی، لیبی و عراق به عنوان چهارمین بازار بزرگ برای شرکت‌های ساختمانی کره ای به حساب می آمد.

«بانک صادرات واردات» کره جنوبی هم پیش بینی کرده است که ارزش بازار ساخت و ساز ایران در سال جاری میلادی به ۴۹.۶ میلیارد دلار می‌رسد، این در حالی است که برای سال گذشته میلادی رقم ۴۶.۱ میلیارد دلار گزارش شده است.

از سویی دیگر، شرکت‌های فولاد و خودروسازی در صف متقاضیان ورود به بازار ایران هستند و براساس آمارهای کره جنوبی، سهم ورق‌های فولادی خودروسازی این کشور در بازار ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۴.۳ درصد بوده است که این میزان در سال ۲۰۱۳ میلادی به علت تحریم‌های اقتصادی به ۱۵.۷ درصد کاهش یافت.

در حوزه انرژی دو شرکت نفتی بزرگ این کشور یعنی «SK اینوویشن» و «هینودای اویل بانک» خواهان افزایش واردات نفت از ایران با قیمت ۲ یا ۳ دلار تخفیف به ازای هر بشکه هستند.

بر همین اساس، مجموع واردات نفت این دو شرکت بزرگ کره ای در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۸۷.۱۸ میلیون بشکه به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار رسید، این در حالی که آمار واردات نفت این دو شرکت از ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۴۴.۹۲ میلیون بشکه به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

در همین حال، شرکت‌های خودروسازی و الکترونیکی هم حساب ویژه ای برای ورود به بازار ایران باز کرده اند. شرکت خودرو سازی «هیوندای» و شرکت تابع آن «کیا» در سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۴ دستگاه خودرو به ایران صادر کردند اما صادرات آنها بعد از سال ۲۰۱۱ میلادی به تعلیق درآمد.

همچنین در عرصه کشتیرانی، شرکت‌های کشتیرانی کره ای هم به دلیل بالا رفتن حجم سفارشات ایران و رونق تجاری این کشور با جهان، سود قابل توجهی عاید آنها خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ورود و خروج صحیح در بازار سرمایه ایران