سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یاهو با حفظ سهام خود در علی بابا، هسته تجارت های کنونی اش را به فروش می رساند


یاهو با حفظ سهام خود در علی بابا، هسته تجارت های کنونی اش را به فروش می رساند

اتاقی که هیئت مدیره یاهو جلساتش را در آن برگزار می کند، این روزها دارای تشنجات بسیاری است. کسب و کار یاهو مدت هاست که مانند سال های ابتدایی، پر رونق نیست و به همین دلیل و با فشار بسیاری که از سوی سرمایه گذاران به مدیران ارشد این مجموعه از جمله «ماریسا میر» وارد می شود، هر روز که از خواب بیدار می شوید شاید بشنوید که اکنون کمپانی دیگری این شرکت بزرگ اینترنتی را خریداری کرده است.

حال در واقع پس از گذشت بیست سال از زمان تاسیس اش، یکی از بزرگ ترین شرکت های اینترنتی در حال فروپاشی است چرا که رییس هیئت مدیره یاهو می گوید که تصمیم ندارند ۱۵ درصد از سهام «علی بابا» را به فروش برساند و در عوض، در پی فروش هسته اصلی تجارت خود گام بر می دارند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آقای Maynard Webb، رییس هئیت مدیره یاهو ساعتی پیش در بیانیه ای گفت: «یاهو اکنون در شرایط بسیار خاصی است و ما متعهد هستیم تصمیماتی را اتخاذ تماییم که منجر به کمترین زیان برای سهام دارانمان شود. حال تصمیم بر آن شده که به جای فروش سهام علی بابا، هسته اصلی تجارت یاهو به فروش برسد.»

اما تجارت و کسب و کار اصلی یاهوو چیست؟ تحلیلگران هسته اصلی درآمدهای شرکت مورد بحث را متشکل از جستجو، رسانه، اپلیکیشن ها و تبلیغات اینترنتی می دانند. این در حالیست که مدیر ارشد مالی شرکت ورایزن، آقای Fran Shammo نیز روز گذشته خبر داده بود که احتمالا شرکت متبوعش در پی خرید یاهو خواهد بود چرا که ورایزن استعداد بهره گیری از قابلیت های یاهو را دارد.

یاهو در سال ۱۹۹۵ توسط دو دانشجوی استنفورد تاسیس شد و در دهه ابتدایی از هزاره سوم یکی از موفق ترین شرکت های اینترنتی به شمار می رفت و برای مدت ها ارزشش از گوگل هم بیشتر بود.

پس از ناکامی های بسیار، در سال ۲۰۱۲ خانم ماریسا میر که پیش از این سابقه اجرایی در گوگل داشت به مدیر عاملی یاهو منصوب گشت تا اوضاع نا به سامان را تغییر دهد. وی برای مدتی موفق بود ولی اکنون اوضاع دوباره رو به وخامت رفته اند و این بار هیچ راهی به جز فروش برای شرکت یاد شده باقی نمانده است. این البته اولین باری نیست که سخن از فروش یاهو به میان می آید. در سال ۲۰۰۸ مایکروسافت به این شرکت پیشنهادی ۴۴.۶ میلیارد دلاری داد اما مدیر عامل وقت یاهو به نام Jerry Yang، دست رد بر سینه ردمونی ها کوبید.

سهام داران یاهو در روز های اخیر به مدیر عامل این شرکت، خانم ماریسا میر فشار وارد می کردند تا به جای فروش ۱۵ درصد سهام علی بابا که به یاهو تعلق دارد، کسب و کار اصلی همین شرکت را بفروشد. طبق آخرین گمانه زنی ها، ارزش ۱۵ درصد سهمی که یاهو از علی بابا در دست دارد به ۳۲ میلیارد دلار می رسد در حالی که هسته اصلی کسب و کار یاهو اکنون ۳.۴ الی ۴.۱ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است.

منبع: Cnet

برچسب‌ها:سهام یاهوعلی باباماریسا میریاهو

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
دستاورد کنونی هسته ای ما چیز با ارزشی است.