خجسته: مستندات تفحص از بنیاد شهید را به رئیس مجلس ارائه می‌کنم


رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با انتقاد از کارشکنی‌ها در تصویب تفحص از بنیاد شهید و به دنبال آن قرائت در مجلس گفت که مستندات مربوطه به رئیس مجلس داده شده است تا هر جور صلاح می‌داند درمورد تحقیق و تفحص عمل کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، امیر خجسته در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه شنبه) مجلس با بیان این که نظارت بر عملکرد دستگاهها از طریق تذکر، سوال و تحقیق و تفحص یکی از وظایف مجلس است گفت: زمانی مجلس قدرتمند است که نظارت را به معنای واقعی عملی و اجرایی کند. در همین راستا لازم است اگر تحقیق و تفحصی انجام می‌شود نتایج و دستاوردهای آن در قالب گزارشی مشخص شود.

وی با بیان اینکه دو سال گذشته تحقیق و تفحص از مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید انجام شد گفت:‌ طبق رای نمایندگان بنده به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص کار را شروع کردم و پیگیری‌های جدی و مستمر منجر به رسیدن به نتیجه‌های خوبی شد در این تفحص 45 کارشناس خبره از دیوان محاسبات بازرسی بازرسی و بانک ملی کار کردند.

به گفته‌ی خجسته، با تحقیق و تفحص انجام شده از بنیاد شهید 30 هزار برگ سند با حجم کاری بالای 110 هزار ساعت به دست آورد که در این راه همکاران به صورت شبانه روزی کار کردند و تمامی تلاشها بر این بود که این تفحص قرائت شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان در مورد نتیجه تفحص و دلیل قرائت نشدن آن سوالات بسیاری را مطرح می‌کنند گفت:‌ عوامل متعددی از جمله تهدید، تطمیع، و فشارهای سنگین سیاسی در این موضوع دخیل است که ما بسیار تحمل کردیم تا احتضار مردم مبنی بر قرائت تفحص عملی شود.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس در روند بررسی‌ها و گزارش‌های تفحص قرار دارد گفت: طبق قرار قبلی قرار بود در 24 آبان جلسه هیات تحقیق و تفحص برگزار شود اما آقایان حضور پیدا نکردند در آن جلسه قرار بود تفحص به تصویب رسیده و سپس در صحن علنی قرائت شود. جلسه‌ای که تشکیل نشد و به جای آن مصاحبه‌هایی بدون مستندات و با حب و بغض انجام شد.

خجسته با تاکید بر این که گزارش تحقیق و تفحص ناظر بر 30 هزار برگه سند است گفت: گزارش مفصل تفحص بالغ بر هزار و صد صفحه و گزارش خلاصه آن 20 تا 30 صفحه است حال می‌گویند که این گزارش بدون مستندات و با حب و بغض تهیه شده است چرا این مصاحبه‌ها و صحبت‌ها را مطرح و به گونه‌ای رفتار می‌کنید که بگویند تحقیق و تفحص خاصیتی ندارد؟

وی با طرح این پرسش که چرا رفتارها به گونه‌ای است که باید فشارهای بیرونی در ما اثر بگذارد گفت: آیا اتفاقات بیمه دی، سازمان اقتصادی کوثر و اتفاقات بانک دی، مستندات ندارد؟ آیا بازگرداندن صدها میلیارد تومان از طریق صرافی بانک دی نشان دهنده نبود مستندات است؟ آیا پیدا شدن دست سلطان شکر در شرکت اقتصادی سبحان و جعل درصد جانبازی با فشارهای سیاسی مبتنی بر اعترافات مکتوب آنها در دادگاهها نشان از وجود حب و بغض است؟ پس چرا بدون مدرک حرف می‌زنید؟

رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در جمع بندی گفت: با توجه به شرایط موجود در کمیته مستندات را به هیات رئیسه ارائه می‌دهم تا هر بار صلاح می‌دانند عمل کند دیگر بیشتر از دو سال نمی‌توان تحقیق و تفحص را معطل نگه داشت و با فشارها اجازه قرائت آن را نداد. امروز مستندات را به رئیس مجلس می‌دهم تا هر جور صلاح می‌دانند عمل کنند.

خجسته همچنین با تبریک هفته بسیج گفت: جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور دنیا و قدرت است در گروی تفکر بسیجی است باید با همین تفکر مطالبات مردم و تاکیدات رهبری بخصوص در فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی را تحقق بخشید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ناگفته های خجسته از پرونده چندصد میلیاردی بنیاد شهید