بهداشت روحی دانش‌آموزان در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد


مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه بهداشت روحی دانش‌آموزان در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد،

گفت: نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و درمان از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است، چرا که دانش‌آموزان امروز سکانداران فردای جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "عبدالرضا فولادوند" چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه هفته سلامت و نواختن زنگ سلامت در مدرسه ریحانه‌‍‌النبی شهر همدان، با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و درمان از اصلی‌ترین نیازهای جامعه امروزی است، افزود: فعالیت‌های مفید افراد یک جامعه در گرو سلامتی روحی و جسمی‌شان است.

وی ایجاد سلامتی در دانش‌آموزان را از وظایف آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: علم و دانش در کسی تبلور بیشتری می‌یابد که از سلامتی کامل جسمی و روحی برخوردار باشد.

فولادوند همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی را در جهت تضمین سلامت جامعه مفید ارزیابی و اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت از بزرگترین فعالیت‌های تاریخ درمان کشور محسوب می‌شود که در راستای عملی کردن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت بوده است.

پزشک‌گریزی نسل حاضر و نسل اول انقلاب

وی پزشک‌گریزی را از جمله مشکلات نسل حاضر و نسل اول انقلاب عنوان کرد و گفت: متاسفانه جامعه ما میانه خوبی با پزشک‌ها برقرار نکرده که اصلاح این رفتار بر عهده آموزش و پرورش است.

فولادوند در ادامه خاطرنشان کرد: از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش باید توسعه فرهنگ خودمراقبتی در مدارس استان باشد.

بهره‌مندی 150 هزار دانش‌آموز از طرح تحول سلامت دهان و دندان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از بهره‌مندی 150 هزار دانش‌آموز از طرح تحول سلامت دهان و دندان در سطح مدارس استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تا‌کنون 280 هزار دانش‌آموز از طرح غربالگری معاینات پزشکی و سلامت دانش‌آموزان در مدارس بهره‌مند شده‌اند.

وی از فعالیت 200 مربی بهداشت در مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی با هم داشته‌اند که امیدواریم این همکاری و تعامل همچنان ادامه داشته باشد.

فولادوند در پایان یادآور شد: با توجه به یورش‌های فرهنگی طراحی شده از سوی دشمن برای جامعه، باید به بهداشت روحی دانش‌آموزان در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آزمون اسپیکینگ دانش آموزان در مدارس