سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارائه لیست هیأت اجرایی انتخاباتی استان تهران در روزهای آینده


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در نشست افتتاحیه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه در بهمن ماه 57 همه یک‌صدا به رهبری امام راحل، انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند، گفت:‌بعد از این جمایت صد در صدی این سوال مطرح می‌شود که چه لزومی داشت به خواست امام خمینی(ره) در فروردین ماه 58 مردم به پای صندوق های رای بیایند.

وی ادامه داد:خواست ‌امام خمینی(ره) این بود که به مسئولان آموزش دهند تا در هر شرایطی برای حرکت، بعد از اتکا به خواست خدا باید به مردم متکی بود و به مردم آموزش دادند سرنوشت شما به دست خودتان رقم می خورد.

استاندار تهران با تاکید براینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشتازترین قوانین است تصریح کرد:‌در قانون اساسی ما همه مقابل قانون یکسان هستند و این از افتخارات نظام ما است.

هاشمی گفت:‌در 37 سال گذشته در هر انتخابات مردم قوی و موثر پای صندوق‌‎های برای آمدند و با دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی توطئه‌های علیه نظام و انقلاب را خنثی کردند. 

وی با اشاره به فضای تبلیغاتی منفی دشمن علیه انتخابات سال 92 عنوان کرد:‌ با نگاه هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب و اینکه عنوان کردند که حتی کسانی که زاویه دارند اما انقلاب وجمهوری اسلامی ایران را قبول دارند پای صندوق‌های رای بیایند موجب شد توطئه دشمنان نابود شود. 

استاندار تهران ادامه داد:‌ حضور 73 درصدی مردم در انتخابات سال 92 موفقیت بزرگ سیاسی را رقم زد اما دشمن دست بردار نیست و سعی می‌کند در انتخابات مختلف مردم حضور پر رنگ نداشته باشند.

هاشمی با تاکید براینکه مردم ایران به دشمنی‌ها هوشیارند، افزود: مسئولان ستاد انتخابات و هیات‌های اجرایی و نظارت شرعا و قانونا وظیفه داریم مسیر را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم و در غیر این صورت در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشیم.

استاندار تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برحضور قوی و حداکثری مردم در انتخابات گفت:‌ باید از آرای مردم بدون توجه به اینکه به چه کسی رای می‌دهند صیانت کنیم که این حق الناس است عمل به غیر از این خیانت به نظام، رهبرمعظم انقلاب و کشور است.

هاشمی بر نگاه مسئولانه و آینده‌نگر برای کشور تاکید کرد و افزود:‌ اگر در این مسیر توانستیم به وظیفه خود به عنوان هیات اجرایی انتخابات، هیات نظارت و سایر مسئولیت‌ها خوب عمل کنیم به وظیفه شرعی و قانونی عمل کردیم.

وی به نقشه‌های شوم دشمنان علیه اسلام اشاره کرد و گفت:‌دشمنان به دنبال این هستند که آرامش ایران را به عنوان یکی از حساس ترین مناطق ژئوپلیتیک بهم بزنند و براین اساس نباید اجازه دهیم برخی با تصمیمات غیر اصولی فضای جامعه را اختلاف آمیز کنند.

وی با اشاره به ارائه لیست هیئت اجرایی انتخاباتی استان تهران در روزهای آینده، گفت: انتخاب 30 نفر از افراد خوشنام، باسابقه ومتدین برای هیات اجرایی انتخابات در استان تهران به راحتی قابل انجام است و گاهی می‌شنویم نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد در حالیکه حتما می‌توانیم در میان جمعیت میلیونی استان تهران 30 نفر فرد صالح برای هیات اجرایی انتخاب کنیم. 

وی ملاک اقدامات را قانون برشمرد و گفت:‌ در اجرای انتخابات قانون ملاک عمل است و هرکس به انتخاب مردم از صندوق‌های رای بیرون آمد مورد پذیرش است و از هیات نظارت و هیات اجرایی انتظار داریم وحدت، هماهنگی و همدلی را ملاک خود قرار دهند.

استاندار تهران با بیان روایتی از امام باقر(ع) بر لزوم وحدت تاکید کرد و افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند که رحمت خداوند بر قومی که مسلمان نیستند اما وحدت دارند، بیشتر از قوم مسلمانی است که وحدت ندارند.

وی ادامه داد:‌برای خدمت رسانی تفاوتی میان اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست و دولت نیز تفکر فراجناحی  دارد .

استاندار اعضای ستاد انتخابات استان تهران را به سعه‌صدر فراخواند و  توصیه کرد:‌هماهنگی، همدلی و اعتماد را سرلوحه عملکرد خود قرار دهید، ملاک قانون است و در گفتمان‌های کلامی از درگیری‌ها پرهیز کنید زیرا هنر مدیر این است اجازه ندهد کلامش در جامعه عوارض منفی و شبهه ایجاد کند .

هاشمی آموزش و مرور مکرر قانون را از اصول اساسی برای مسئولان و برگزار کنندگان انتخابات پیش رو دانست و تاکید کرد: باید به گونه‌ای باشد که به طور مداوم در سخنان به قانون و مفاد آن استناد کنید تا در قضاوت‌ها کمتر اشتباه شود.

استاندار تهران در پایان گفت:‌با همدلی و هماهنگی بین مسئولان در استان تهران و با اراده قوی، انتخابات 7 اسفندماه را برگزار خواهیم کرد وامیدواریم خروجی آن حضور حداکثری مردم و بروز حماسه سیاسی و موفقیت دیگری برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنرانی یادگار امام در جمع مدیران اجرایی استان تهران