سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اشتغال به تحصیل 9600 دانشجو در دانشگاه کردستان


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله سلیمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کردستان اظهار کرد: پژوهشگران استان تا پایان امسال در دو سطح درجه یک و دو رتبه‌بندی می‌شوند.

سلیمی با اشاره به معرفی 7 نفر از کردستان به عنوان ایده‌های برتر در 5 محور بیان کرد: در پایان این نمایشگاه از پژوهشگران موفق تقدیر می‌شود.

به گفته وی، شناسایی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری مراکز تحقیقاتی، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

 معاون پژوهش دانشگاه کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 1.6 درصد تولید علم در دنیا به کشورمان اختصاص دارد، ادامه داد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه ویژه به مراکز رشد پارک علم و فناوری از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال‌جاری این مرکز موفق به معرفی رقم گندم دیم هشترود، رقم نخود دیم ثمین، رقم گل‌محمدی کاشان و ارائه برنامه‌های مبارزه بیولوژیک شده است.

معاونت پژوهش دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان بزرگترین دانشگاه استان است، افزود: این دانشگاه در حال حاضر 303 نفر عضو هیئت علمی و 9 هزار و 600 دانشجو دارد.

سلیمی گفت: این دانشگاه در راستای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اقدام به ایجاد مرکز پژوهش نانو فناوری، مرکز پژوهش گیاهان دارویی، آزمایشگاه توت فرنگی و گیاهان دارویی، مرکز پژوهش توسعه جنگل‌داری زاگرس و چاپ مجلات در زمینه‌های مختلف کرده است.

وی از برگزاری 9 کنفرانس ملی و بین‌المللی توسط دانشگاه آزاد سنندج خبر داد و گفت: برگزاری 3 همایش بین‌المللی از برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال آینده است.

معاون پژوهش دانشگاه کردستان در پایان به شروع به کار مرکز کردستان‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه علمی ـ کاربردی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی خلاقیت و ایده در قالب 450 نفر در 10 کلاس کرده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کردستان در 16 غرفه پژوهشی و 8 غرفه کارآفرینی به مناسبت هفته پژوهش از ظهر امروز کار خود را آغاز و بازدید از آن تا چهارشنبه جاری برای عموم علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/79020/ک30

http://fna.ir/ZBBXFZ


ویدیو مرتبط :
گواهی اشتغال به تحصیل در سناد