سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افت فشار موجب قطع گاز در شهر مرزی سردشت آذربایجان غربی شد


دبیر ستاد بحران شهرستان سردشت روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: افت تدریجی فشار گاز شهری در سردشت از ساعت 15 بعد از ظهر امروز دوشنبه آغاز شد و هم اکنون به تدریج در حال گسترش به دیگر نقاط این شهر است.
یوسف کرمی افزود: افت فشار گاز در این شهرستان علاوه بر سردشت در شهر ربط از توابع این شهرستان و روستاهایی که از سوخت گاز شهری استفاده می کنند، نیز محسوس خواهد بود.
وی دلیل افت فشار گاز در این شهرستان را بروز سرمای ناگهانی در مناطق غربی کشور و افزایش مصرف این سوخت عنوان کرد.
کرمی اضافه کرد: به تدریج طی دو ساعت آینده قطع جریان گاز تمامی سطح شهر سردشت، ربط و روستاهای آن را فراخواهد گرفت.
وی گفت: برای جلوگیری از پاره ای مشکلات تمامی نانوایی های این شهرستان به سوخت جایگزین مجهز شده و توزیع نفت سفید نیز به ازای هر خانوار 20 لیتر در سطح شهر آغاز شده است.
به دنبال قطع جریان گاز شهروندان سردشتی اقدام به استفاده از بخاری های برقی و نفتی در منازل خود کرده و شماری نیز در تکاپو برای یافتن نفت و دیگر مواد سوختی هستند.
رئیس شرکت گاز سردشت با تایید افت فشار و قطعی جریان گاز در برخی نقاط شهر سردشت گفت: این افت فشار به دنبال افزایش مصرف گاز در سطح کشور ناشی از سرما و برودت شدید هوا اتفاق افتاده است.
یونس آذریون ضمن دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف گاز افزود: از سوی مسئولان شرکت گاز اعلام شده است این قطعی گاز بیشتر از هشت ساعت به طول نخواهد انجامید.
به گزارش ایرنا، شهرهای مرزی سردشت و ربط در مجموع دارای 18 هزار مشترک گاز هستند.
ورود یک سامانه بارش زای قوی به غرب کشور که از اواخر روز شنبه وارد این منطقه شد، بارش برف و کولاک شدید و افت ناگهانی دمای هوا و برودت شدید را به دنبال داشت.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.
این شهرستان افزون بر 110 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 60 هزار نفر در شهر و بقیه در مناطق روستایی ساکن هستند.
7506/6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روایتی از بمباران شیمیایی شهر سردشت از توابع استان آذربایجان غربی