تشکل‌های دانشجویی روشنگری برای مردم روشنگری کنند


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: جنبش دانشجویی در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و سیاسی باید بتواند خود را نشان دهند.

علی رفعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: جنبش دانشجویی قبل انقلاب و بعد از انقلاب را داشتیم که باید ببینیم فعالیت‌ها چگونه بود.

وی با تبریک روز دانشجو و 16 آذر اظهارکرد: زمانی که لانه جاسوسی آمریکا توسط جنبش دانشجویی تسخیر شد به نام انقلاب دوم از آن یاد شد که نشان می‌دهد اهمیت فعالیت جنبش دانشجویی در دانشگاه و جامعه در چه حدی است.

وی خاطرنشان کرد: جنبش‌های دانشجویی صرفا به سمت فضای سیاسی می‌رود و دخالت‌های بیرون دانشگاه جنبش دانشجویی را دچار سیاست‌زدگی می‌کند، اما می‌طلبد که جنبش دانشجویی در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و سیاسی بتواند خود را نشان دهند. جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی همچون نمایندگان مردم در بین مسئولان هستند و می‌طلبد که بین مردم حضور داشته باشند و حرف مردم را نیز به مسئولان نیز برسانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی در زمینه انتخابات یک روشنگری برای آحاد مردم داشته باشند و اجازه ندهند دانشگاه‌ها دچار سیاست‌زدگی شوند. حرف دانشجویان بیشتر در بین مردم جای دارد و این یک فرصت برای جنبش دانشجویی است.

وی افزود: جنبش دانشجویی که از درون دانشگاه جوشش و خروش پیدا می‌کند اگر بخواهد از بیرون دانشگاه خط دهی شود، جنبش نیست و تشکل‌های دانشجویی و جنبش دانشجویی باید از بیرون خط دهی نشوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روشنگری