سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش ۹۰ درصدی وقوع جرایم در دریا/ رشد ۲۰ درصدی آمار کشفیات نسبت به سال گذشته


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید علی‌محمد سلامی فرمانده دریابانی مرزبانی ناجا، پیرامون فعالیت دریابانی مرزبانی گفت: اهمیت حوزه دریا و دریابانی در اغلب کشورهای قدرتمند جهان به گونه ای است که به این حوزه با نگاه ویژه ای توجه می شود لذا بزرگترین قدرت های جهانی توجه به نیروی دریایی را در رأس امور امنیتی و نظامی قرار داده اند.

وی افزود: این اعتقاد وجود دارد کسانی که به دریا مسلط هستند در حوزه خشکی نیز موفق عمل می کنند؛ دریا به لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است، اگر امنیت در این حوزه به خوبی ایجاد شود و توسعه یابد قطعا جلوی ناامنی های دیگر گرفته خواهد شد.

ضرورت توسعه امنیت دریایی 

فرمانده دریابانی مرزبانی ناجا با بیان اینکه ایجاد امنیت در حوزه دریا یک اصل مهم در توسعه امنیت است، بیان کرد: دریابانی نیروی انتظامی در خط مقدم حفظ و حراست از مرزهای کشور است و بخش اعظمی از مرزهای ایران، مرز آبی است.

 سردار سلامی تاکید کرد: حساس ترین و مهم ترین موضوع برای هر کشور پاسداری از مرزهای سرزمینی است.  

وی در ادامه در خصوص نوع جرایم دریایی عنوان کرد: هر جرمی که در سطح خشکی رخ دهد در دریا نیز ممکن است اتفاق بیفتد، اما جرایمی نظیر قاچاق کالا، تردد غیرمجاز، صیدهای غیرمجاز دریایی، تجاوز مرزی و دریایی و ... از جرایم مشهودی است که در دریا بیشترین جامعه آماری وقوع را دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: دریابانی مرزبانی در راستای کنترل و پیشگیری جرایم دریایی برنامه های ویژه ای دارد و در حوزه فعالیت و عملکرد در نوار ساحلی شمال، جنوب و  حوزه دریایی مشخص شده، با اقتدار عمل می کند.

رشد 20 درصدی کشف جرم نسبت به سال گذشته   

فرمانده دریابانی مرزبانی ناجا گفت: با تمهیدات دریابانی کاهش 90 درصدی وقوع جرایم در دریا حاصل شده است و آمار کشفیات نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EJCGUS


ویدیو مرتبط :
کاهش 3 دهم درصدی تورم نسبت به ماه گذشته