سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همایش نقش ژنتیک شخصی در شناسایی بیماریها در مشهد آغاز شد


به گزارش ایرنا پروفسور 'فیروز درودی' دکترای تخصصی ژنتیک و سلامت از دانشگاه لایدن هلند از مهمانان ویژه این همایش دو روزه است.
دبیر همایش مزبور در حاشیه آیین افتتاحیه آن به خبرنگاران گفت: امروزه ژنتیک شخصی یا کاربرد آزمون های ژنتیکی و ژنومیک از راهکارهای نوین تشخیص و درمان بیماریهای ژنتیکی بویژه سرطان به شمار می رود.
دکتر محمدرضا عباس زادگان افزود: تغییرات ژنتیکی صورت گرفته در بیماریهای مختلف، نقش مهمی در تشخیص، تنظیم و برنامه ریزی درمان این بیماریها بویژه سرطان دارد.
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال برای هر بیمار سرطانی یک اختلال کروموزومی به وجود می آید و به دنبال تغییرات ژنی رخ داده، فراورده هایی تولید می شود که باعث رشد بی رویه سلولهای سرطانی می شود.
رییس گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با استفاده از روش های نوین و درمان های بیولوژیک، فراورده هایی برای مهار سلوهای سرطانی تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: این روشهای درمانی برای همه سرطان ها مانند سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان های خون، اختلالات ژنتیکی و بیماریهای ژنتیکی مانند دیابت نوزادان کاربرد دارد.
به گفته وی، این روش های نوین در کنار درمان های کلاسیک مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی نقش مهمی در موفقیت سیر درمان بیماری سرطان دارد.
عباس زادگان افزود: در روشهای رایج با استفاده از شیمی درمانی درمان به طور محدود انجام می شود و شاهد بازگشت بیماری هستیم اما در درمان های نوین، سلول سرطانی از بین می رود.
دبیر این همایش افزود: درمان های نوین نیازمند امکانات تشخیصی و تجهیزاتی است که با آن رمز ژنتیک تغییر یافته با بررسی های دقیق تر تشخیص داده شده و به کمک نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و زیست فناوری پزشکی، فراورده های مهار این ژن ها تولید می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون تجهیزات مورد کاربرد درمان های نوین ژنتیکی تنها در چند مرکز تهران فراهم است که امید می رود این تجهیزات از طریق وزارت بهداشت و درمان با سرعت بیشتری برای مراکز پزشکی کشور فراهم شود.
وی افزود: پروفسور درودی از دانشکاه لایدن هلند که در همایش مزبور حضور دارد، تاکنون تحقیقات بسیاری در زمینه ژنتیک پزشکی داشته و مراکز تخصصی در هلال احمر، دبی و دوحه ایجاد کرده است که بزودی در مشهد نیز ایجاد خواهد شد.
عباس زادگان گفت: مبنای سخنرانی های این همایش نقش مهمی بر روی تدریس و آموزش بررسی ژنتیک شخصی و تنظیم درمان بیمار دارد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و کاربرد آزمون های ژنتیک و ژنومیک برای آینده نگری پزشکی و شخصی پیشگیرانه ژنتیک پزشکی، اهمیت ژنتیک شخصی در ایران، علل بروز ژنتیکی سرطان با نگاه پیشرفته ژنتیک پزشکی و نقش ژنتیک شخصی پزشکی در مدیریت سرطان سینه از جمله مباحثی است که طی دو روز در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
همایش نقش ژنتیک شخصی در شناسایی بیماریهای ژنتیکی بویژه سرطان که امروز با حضور پزشکان متخصص ژنتیک، داخلی، انکولوژیست، رادیولوژیست و پزشکان عمومی در دانشکده پزشکی مشهد آغاز شده تا 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
3027/6053/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آغاز همایش بین المللی نقش بانک های توسعه ای در توسعه و