سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ قند خون بالا ممکن است عوارض حمله قلبی را افزایش دهد


دکتر سلام/ قند خون بالا ممکن است عوارض حمله قلبی را افزایش دهدسلامانه/ مطالعه جدیدی بیان می‌کند که قند خون بالا می‌تواند ریسک عوارض حمله قلبی را افزایش دهد.
محققان دریافتند که قند خون بالا باعث انقباض قوی‌تر عروق خونی می‌شود و جز این پروتئینی را پیدا کردند که با این انقباض بیشتر مرتبط است. به گفته مؤلفان مطالعه، یافته‌ها می‌تواند به درمان‌های جدیدی برای بهبود نتایج پس از حمله قلبی یا سکته مغزی بی‌انجامد.


به گفته تیم تحقیقاتی دانشگاه لایسستر انگلستان، حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که شریانی که به قلب خون می‌رساند مسدود شود. قند خون بالا در زمان حمله قلبی می‌تواند با انقباض شریان، انسداد را شدیدتر کرده و به ریسک بیشتر عوارض بی‌انجامد.

ریچارد رین‌بو، استاد فیزولوژی قلب و عروق، در یک نشست خبری گفت: «ما نشان داده‌ایم که مقدار قند یا گلوکز خون باعث تغییر رفتار عروق خونی شده و باعث می‌شود بیشتر از حالت عادی منقبض شوند. این روی‌داد می‌تواند به فشار خون بالاتر بی‌انجامد یا مقدار خونی که به ارگان‌های حیاتی می‌رسد را کاهش دهد.»


او اضافه کرد: «این یک مطالعه آزمایشگاهی بود، بدین معنا که نمی‌توانیم در یک محیط کنترل شده راجع به علت و معلول نتیجه‌گیری کنیم.»



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سلامانه


ویدیو مرتبط :
hgi glycemic ormin . شاخص افزایش سریع قند خون , متفورمین