سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشاورزان جنوب عراق خواستار مشارکت ایران در طرح های کشاورزی این مناطق شدند


به گزارش ایرنا، راه اندازی دفاتر نمایندگی ماشین آلات کشاورزی و سرمایه گذاری مشترک در طرح های کشاورزی ، از جمله مواردی بود که از سفیر ایران در عراق خواسته شد در این زمینه ها تلاش کند.
آنان به حسن دانایی فر گفتند که با توجه به قرابت های زیادی فرهنگی و اجتماعی و نیز روابط خوب همسایگی دو کشور ، تمایل دارند که در حوزه های اقتصادی و تولیدی نیز این روابط گسترش یابد.
هم اکنون برخی شرکت های خارجی در حالی در زمینه ماشین الات کشاورزی و نیز محصولاتی مانند کود کشاورزی در جنوب عراق فعال هستند که به گفته فعالان کشاورزی منطقه ، همکاری شرکت ها و طرف های ایرانی به مراتب برایشان ارزان تر و تضمین شده تر خواهد بود.
این عده از روسای عشایر منطقه جنوب عراق، در جریان سفر دانایی فر به مرز چذابه برای بازدید و پیگیری مسایل این مرز و رسیدگی به مشکلات زائران اربعین، با وی دیدار کردند.
سفیر ایران در پاسخ به درخواست های آنان گفت که اقدام های خود را درچارچوب مقررات و قوانین عراق، از طریق مذاکرات با شرکت های ایرانی انجام دهند و سفارت ایران نیز در صورت نیاز به آنان کمک خواهد کرد.
جنوب عراق، به واسطه قرار گرفتن در میان دو رودخانه معروف دجله و فرات و نیز منابع آبی بزرگی از جمله تالاب های آبی (اهوار) واقع در استان های میسان و بصره و ذیقار ، منطقه ای پرآب و مستعد کشاورزی است که به گفته کارشناسان و کشاورزان، از ظرفیت های آن به خوبی استفاده نمی شود.
استان های بصره، میسان و واسط با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک و طولانی دارند.
خاورم*4*1770*1566

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
موسیقی محلی مناطق جنوب ایران /Iran folk music این موسیق