تلویزیون و سینما مدیون تئاترند


کوروش نریمانی درباره‌ی اینکه تلویزیون در این سال‌ها تا چه اندازه توانسته به سینما و تئاتر کمک کند؟ خاطرنشان کرد: سینما و تلویزیون، هر دو مدیون تئاتر و بازیگران آن هستند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، گفت: طی یکی، دو سال اخیر خیلی در جریان این نبودم که تلویزیون چقدر برای گسترش و یا برنامه‌سازی تئاتر فعال بوده است اما تنها چیزی که متوجه آن شدم این بود که طی این چند سال، یکی، دو برنامه تئاتری در تلویزیون روی آنتن بود که متاسفانه این برنامه‌ها را هم جمع کردند و دیگر از این دست برنامه‌ها از تلویزیون پخش نشد.

وی سپس تاکید کرد: تلویزیون به عنوان مهم‌ترین رسانه فرهنگی کشور نسبت به تئاتر کشورمان نگاه خیلی نازلی دارد؛ این در حالی است که باید برعکس باشد و به نوعی مُبلغ جریان‌های فرهنگی باشد.

او در ادامه مطلب بالا تصریح کرد: هنوز ضرورت داشتن تئاتر و حتی کتابخانه‌ها در سطح کشور و فرهنگ تئاتر و کتاب‌خوانی برای مسوولین کشور آن‌طور که باید شناخته نشده است. تلویزیون به ندرت برنامه‌هایی در این خصوص تولید کرده است، در حالی که می‌توانست خیلی خوب این اقدامات را انجام دهد.

نریمانی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران تلویزیون هنوز نمی‌دانند تئاتر چقدر می‌تواند هنر بومی، ملی و فرهنگ مملکتمان را به مخاطب عرضه کند و چقدر در سطح بین‌المللی و ملی می‌تواند نسبت به اشاعه فرهنگ کشورمان کمک کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫سینما مدیون اخراجی هاست این چی میگه‬‎