تجمع مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر در میدان فلسطین


جمعی از دانشجویان و آحاد مردم تهران درمحکومیت اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان توسط آل سعود در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این تجمع که بعدازظهر امروز برگزار شد، مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «آل سعود خبیث، ‌انتقام سخت خدا در راه است» اعتراضات خود را نسبت به آل سعود اعلام کردند.

همچنین آنها در محکومیت اعدام شیخ نمر شعارهای «مرگ بر آل سعود خائن، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر انگلیس، حزب‌الله می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد، حزب‌الله بیدار است/ از آمریکا بیزار است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد/ارتش عالم نتواند که جوابم دهد و...) سر دادند.

در این مراسم پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهیان مدرس حوزه و دانشگاه، که به عنوان سخنران در این مراسم سخنرانی می‌کرد، آل سعود را نوکر حقیر و ذلیل نظام استکباری دانست و گفت: آیت‌الله شیخ نمر را از دست نداده‌ایم بلکه تازه این عالم بزرگوار را به دست‌آورده‌ایم، شیخ نمر و 47 عالم و مجاهد دیگر که در مدینه و حجاز اعدام شدند همگی زنده هستند.

وی با اشاره به برگزاری تجمع‌های مختلف در محکومیت اعدام شیخ نمر در ایران،‌ خاطرنشان کرد: این حرکت هوشمندانه و منظم به جنایات آل سعود پژواک فریادهای شهید آیت‌الله نمر است.

پناهیان همچنین با اشاره به وقوع حادثه منا در موسم حج امسال، با بیان اینکه عربستان از شدت حقارت و ذلت خود حقیرانه فاجعه عظیم منا را آفرید و 7 هزار و 400 شهید از حجاج بیت الله‌الحرام گرفت، درباره حادثه منا انتقاد کرد و گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که دست از این نوع محافظه‌کاری‌ها بردارد و ادبیاتش، ‌ادبیات اسلام و رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با تأکید بر اینکه اعدام شیخ نمر انجام دستور سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل از سوی دست‌نشانده‌های آنها در عربستان بود، خاطرنشان کرد: جواب ما در محکومیت این جنایت باید محکم‌تر از این حرف‌ها باشد.

پناهیان همچنین به حمایت‌های آل سعود از داعش اشاره و اظهار کرد: جنایات آل سعود نه تنها سیاسی و انسانی نیست بلکه خلاف شرع تمام ادیان توحیدی دنیا است.

وی گفت: عربستان نادانسته یا دانسته به جنگ با خدا برخاسته است و باید بداند که دست خدا بسته نیست و بدون تردید روزی نابود خواهند شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این از سوی تعدادی از تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی درخواستی مبنی بر برگزاری تجمع در محکومیت جنایات آل سعود در مقابل سفارت عربستان مطرح شده بود که صبح امروز استانداری تهران اعلام کرد که مجوز برگزاری این تجمع در میدان فلسطین تهران صادر شده است و هرگونه تجمع در مقابل سفارت عربستان در تهران غیرقانونی است. با این وجود از ساعاتی پیش تعدادی با حضور در مقابل سفارت عربستان اقدام به اعتراض نسبت به سیاست‌های این کشور کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعدام اعتراض / شیخ نمر