سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معزفی بازی/ مایکرو سافت از وجود بازی های فراوان برای کنسول Xbox One در سال آینده خبر می دهد


معزفی بازی/ مایکرو سافت از وجود بازی های فراوان برای کنسول Xbox One در سال آینده خبر می دهد

مجله سخت افزار/ می توان گفت که بخش اکس باکس از شرکت مایکرو سافت اکنون به عنوان یکی از بخش های مهم و قابل اتکای این شرکت محسوب می شود و از همین رو سران مایکرو سافت بی هیچ تردیدی برنامه های فراوانی را برای موفقیت هر چه بیشتر فعالیت های مربوط به این بخش در سر می پرورانند. مسلماً یکی از برنامه های مهم مایکرو سافت برای موفقیت روز افزون بخش اکس باکس، محبوب ساختن هر چه بیشتر مهم ترین محصول این بخش یعنی کنسول اکس باکس وان در میان گیمر هاست. در این میان یکی از مهم ترین راه هایی که مایکرو سافت می تواند توسط آن به محبوبیت هر چه بیشتر کنسول انحصاری خود در میان گیمر ها کمک کند، انتشار بازی های انحصاری و نیمه انحصاری بیشتر و متنوع تر برای کنسول اکس باکس وان خواهد بود. امری که به نظر می رسد سران مایکرو سافت آن را از همین حالا در دستور کار قرار داده اند و در حال برنامه ریزی برای آن به سر می برند.

در همین راستا رییس بخش اکس باکس شرکت مایکرو سافت یعنی فیل اسپنسر به تازگی خبر از معرفی بازی های جدیدی داده که قرار است همگی آن ها در سال 2016 میلادی برای کنسول اکس باکس وان عرضه شوند و هیچ کدامشان در حال حاضر به طور رسمی به هواداران مایکرو سافت و کنسول اکس باکس وان معرفی نشده اند. در واقع اسپنسر این خبر را در حساب تویتری خود به اطلاع علاقمندان کنسول اکس باکس وان رسانده و علاوه بر آن متذکر شده است که سال 2016 میلادی قطعاً سال بسیار خوب و لذت بخشی برای گیمر ها خواهد بود. چرا که آن ها می توانند در سال آینده عناوین فراوانی را بر روی کنسول اکس باکس وان تجربه کنند. بازی هایی که بخشی از آن ها هنوز به طور رسمی به علاقمندان این کنسول معرفی نشده اند و از همین رو در حال حاضر کسی از وجودشان خبر ندارد. البته اسپنسر توضیح بیشتری در مورد این بازی ها (که قرار است در سال 2016 میلادی عرضه شوند اما هنوز به طور رسمی معرفی نشده اند) ارائه نکرده و به عنوان مثال این موضوع را روشن نساخته است که آیا بازی ها مذکور به طور تمام و کمال عناوینی AAA محسوب می شوند یا این که اغلبشان آثار جمع و جور و مستقلی هستند که قرار است به شکل عناوین دیجیتال و دانلودی در اختیار دارندگان کنسول اکس باکس وان قرار گیرند.

با این حال حتی اگر وعده های فیل اسپنسر عملی نشود و عناوین جدیدی برای کنسول اکس باکس وان در سال 2016 میلادی معرفی نگردد، باز هم می توان گفت که دارندگان کنسول اکس باک وان در سال آینده با بازی های انحصاری و نیمه انحصاری بسیار قابل توجهی ملاقات خواهند کرد که از تنوع قابل قبولی برخوردارند سبک های مختلفی را پوشش می دهند. به عنوان مثال در ماه آوریل سال آینده، هواداران کنسول اکس باکس وان می توانند بازی Quantum Break را بر روی کنسول محبوب خود تجربه کنند. اثری در سبک اکشن سوم شخص که توسط اعضای استودیو خوش نام Remedy (خالقان مکس پین و الن ویک) در دست ساخت بوده و از داستان و تم روایی کاملاً متفاوتی بهره می برد. داستان این بازی روایتگر شکست در یک پروژه ی علمی مبتنی بر سفر های زمانی است که به قهرمان اصلی داستان یعنی جیمز جویس این امکان را می دهد که بتواند کنترل زمان را در دست گرفته و از این قابلیت برای دستیابی به اهداف خود استفاده نماید. با توجه به وسواس خاص و همیشگی استودیو رمدی مبنی بر تولید بازی های کامپیوتری بی نقص و اصرار و تمرکز طراحان حاضر در این استودیو برای ساخت عناوینی با کیفیت بصری بالا، چشم انتظاران این بازی می توانند به تجربه کردن اثری محکم و خوش جلوه بسیار امیدوار باشند. البته بازی Quantum Break تنها اثر حاضر در سبک سوم شخص محسوب نمی شود که قرار است به شکل انحصاری به روی کنسول اکس باکس وان بیاید و علاوه بر این اثر اکشن – ماجرایی، دارندگان کنسول اکس باکس وان می توانند در پایان سال آینده (و احتمالاً در چنین روز هایی) به تجربه ی بازی Gears of War 4 نیز بپردازند. اگر چه در تولید این بازی دیگر خالق اصلی سری Gear of War یعنی شرکت Epic نقشی بر عهده ندارد اما در عوض به نظر می رسد که سازندگان جدید این بازی یعنی اعضای استودیو تازه تاسیس The Coalition قرار است به طور کامل بر روی ساخت این مجموعه ی پر هوادار متمرکز باشند و به همین دلیل قطعاً تمام فعالیت های آن ها در راستای رسیدن به کیفیتی قابل قبول در بازی Gear of War 4 خواهد بود. در همین راستا آن ها پیش از این نسخه ی دوباره سازی شده ای از نخستین عنوان سری Gears of War را تحت نام Gears of War: Ultimate Edition برای کنسول اکس باکس وان عرضه کردند که می تواند تجربه ی خوبی برای شروع آنان محسوب شود.

در کنار این دو بازی کاملاً انحصاری، دارندگان کنسول اکس باکس وان در سال آینده با دو بازی انحصاری دیگر نیز ملاقات خواهند کرد که از سبک و سیاقی کاملاً متفاوت بهره می برند. نخستین آن ها بازی Re Core است که به دست توانمند بازی ساز سر شناس ژاپنی یعنی کیجی اینافونه (خالق شخصیت مگا من) طراحی خواهد شد و هم اکنون این بازی در استودیوی شخصی او یعنی استودیو Comcept در دست ساخت است. داستان بازی Re Core در دنیایی پسا آخرالزمانی رخ می دهد که در آن انسان های بسیار کمی زندگی می کنند و یکی از آن ها قهرمان نخست حاضر در این بازی محسوب می شود. در این میان دشمنان شما در طول این بازی را سیل بی پایان ربات های ستیزه جو تشکیل می دهند و در عین حال تعدادی از این ربات ها هم هستند که به عنوان یاران همراه در کنار شما قرار خواهند گرفت. هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این بازی اعلام نشده است اما به نظر می رسد که علاقمندان این بازی اکشن – ماجرایی می توانند در میانه های سال آینده ی میلادی انتظار این بازی را بکشند. علاوه بر این اثر، بازی Scalebound نیز از دیگر آثار شاخص و انحصاری کنسول اکس باکس وان در سال آینده به شمار می رود که در سبک اکشن – نقش آفرینی ساخته خواهد شد و به دست اعضای استودیو Platinum Games (سازندگان سری بایونتا) و به کارگردانی دیگر بازی ساز مطرح ژاپنی یعنی هیدکی کامیا (خالق آثاری نظیر ویو تیفول جو و اوکامی) در دست ساخت است. در واقع این بازی قرار است تجربه ای کاملاً اکشن را در سبک سوم شخص در اختیار علاقمندان قرار دهد که ترکیب مناسبی را با المان های نقش آفرینی (نظیر ارتقا یافتن تراز و پیشرفت توانایی های شخصیت اصلی) برقرار ساخته است.

علاوه بر عناوین کاملاً انحصاری مذکور، دارندگان کنسول اکس باکس وان در سال آینده ی میلادی به تجربه ی بازی هایی خواهند پرداخت که آثاری نیمه انحصاری محسوب می شوند و در واقع میان کنسول انحصاری مایکرو سافت و پلتفرم PC مشترک هستند. در میان این قبیل آثار می توان به عناوینی نظیر Sea of Thieves ، Below و Ashen اشاره کرد که هر کدام از آن ها می توانند مخاطبان خاصی را بر گرد خود جمع کنند. بازی Sea of Thieves یکی از جدید ترین آثار شرکت Rare (همکار سابق نینتندو و همکار فعلی مایکرو سافت) محسوب می شود که بیشتر بر تجربه ای آنلاین و چند نفره تمرکز دارد. بازی Below نیز اثری است ترکیبی با تکیه بر پارامترهای Rouge Like که قرار است یک مینی دارک سولز جذاب و نفس گیر با طراحی هنری متفاوت و شبه مینی مالیستی باشد. سوای این اثر، بازی Ashen هم قرار است به نوعی دیگر تجربه ی عناوین سری سولز را برای گیمر ها تداعی نماید و با ساختار بصری منحصر به فرد و شخصیت های عجیب و مرموز خود دنیایی ویران و تاریک را در معرض دید تجربه کنندگان این بازی قرار دهد. به هر حال بر طبق ادعای فیل اسپنسر قرار است عناوین دیگری نیز در سال 2016 میلادی به جمع بازی هایی که به آن ها اشاره کردیم اضافه شوند تا دارندگان کنسول اکس باکس وان بتوانند سال بسیار پر باری را پشت سر بگذارند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ویدئو | 38 بازی مهم کنسول XBOX One در سال 2014